به گزارش ایرنا، فریبرز دهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اگر امروز 6 درصد جمعیت استان اردبیل را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند، این روند در 20 سال آینده تشدید شده و جمعیت استان به سمت پیری حرکت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه فاجعه‌ای بدتر از این، کاهش جمعیت کاری و جوان استان در 2 دهه آینده خواهد بود، بیان کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در سال‌های آینده با سیر نزولی در جمعیت جوان روبرو خواهیم بود و در حقیقت جامعه ما بسیاری از افراد کاری، توانمند و بانشاط خود را از دست خواهد داد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه به افزایش نیروی کار در شرایط کنونی و اعلام 65 هزار نفر جمعیت بیکار در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: جمعیت بیکار استان در سال‌های اخیر بدلیل ورود 8هزار نیروی جدید در هر سال ثابت مانده و با اشتغال آنها تعداد بیکاران استان تقریبا ثابت بوده است.
دهقان افزود: با این روند، نیروی کار در 20 سال آینده کاهش یافته و حتی تقاضا برای ورود به بازار کار تقریبا ناچیز خواهد بود و امید است براساس هرم سنی تدبیری در این زمینه صورت بگیرد .
وی تغییرات جمعیتی را در سطح کشور و استان اردبیل محسوس اعلام کرد و گفت:‌ شورای راهبردی جمعیت باید برای بلند مدت و میان مدت برنامه‌ ریزی و تدبیری به کار گیرد تا یک فضای مناسبی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های درست جمعیتی در پیش گرفته شود .
بر اساس سرشماری اخیر میزان جمعیت استان اردبیل از یک میلیون و 248 هزار و 488 نفر در سال 90 به یک میلیون و 270 هزار و 420 نفر در سال 95 رسیده است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.