به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز یکشنبه در جلسه ستاد یاوران دیه خلخال افزود: این کمک ها در جشن های گلریزان شهرهای خلخال ، هشجین و کلور برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد جمع آوری شده است.
وی گفت: در جشن گلریزان امسال مردم خیر خلخال بیش از 700 میلیون ریال برای آزادی زندانیان مالی کمک کردند که این امر موجب شد تا این شهر مقام دوم را پس از اردبیل در میزان کمک های جمع آوری شده برای آزادی زندانیان مالی در استان اردبیل به خود اختصاص دهد.
او اظهار داشت: به کمک مردم خیر و نیک اندیش شهرستان در سال جاری 20 زندانی مالی با محکومیت مالی بیش از 65 میلیارد ریال از زندان آزاد شده اند.
وی افزود: بخشی از این محکومیت با تلاش اعضای یاوران ستاد دیه توسط شاکیان گذشت شده ، بخشی از بدهی از سوی محکومان تامین ، بخش دیگری از طرف ستاد دیه استان ، بخشی از طرف ستاد دیه کشور و قسمتی نیز با پرداخت تسهیلات بانکی به محکومان مالی تامین شده است.
وی گفت: علاوه براین 13 زندانی جرایم مالی غیر عمد با پرداخت کمک مالی از سوی برنامه کشوری ماه عسل با پرداخت یک میلیارد و 390 میلیون ریال از زندان خلخال آزاد شدند.
رییس دادگستری خلخال اظهار کرد: با احتساب 67 زندانی آزاد شده در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده از عفو مقام معظم رهبری از زندان خلخال ، مجموع زندانیان آزاد شده مالی و جرایم غیر عمد این زندان در سال جاری به 100 نفر رسید.
او با بیان اینکه میانگین زندانیان مالی زندان های استان اردبیل 11 درصد از مجموع جمعیت زندانیان زندان های این استان بوده و از میانگین جمعیت زندانیان مالی کشوری که 6 درصد است بالاتر می باشد، گفت: جمعیت زندانیان مالی زندان خلخال 16 درصد می باشد.
رمضان پور همچنین از تلاش برای برگزاری جشن آزاد سازی نمادین زندانیان جرایم جرایم مالی غیرعمد در اواخر امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: این برنامه برای نخستین بار با هدف استفاده از ظرفیت بانوان منطقه برگزار خواهد شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، زندان خلخال 186 زندانی دارد که تعدادی از آنها زندانیان جرایم مالی غیرعمد هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.