به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجواستاندار اردبیل روز شنبه در جریان بررسی این طرح خواستار به روز کردن آمارهای ضروری برای استفاده در توسعه استان شد.
وی با تاکید بر توجه همه جانبه به بخش های مختلف توسعه ای استان خواستار ترسیم سیمای توسعه استان در هر پنج سال در حوزه های کشاورزی ، گردشگری ، صنعت و خدمات شد.
او گفت: همچنین لازم است در این طرح برنامه هایی برای تثبیت جمعیت در شهرستان ها و جلوگیری از مهاجرت در فاز اول و در فازهای بعدی برنامه های افزایش جمعیت نیز ارائه گردد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: اطلاعات اولیه از شهرستان‌ های این استان در ارتباط با تهیه سند آمایش سرزمینی تهیه و آماده تحلیل و بررسی شده است.
داود شایقی افزود: از اردیبهشت ماه جمع‌ ‌آوری اطلاعات با همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه ‌های اجرایی در هر 10 شهرستان شروع شده و تیم ‌های حاضر در تهیه این سند با حضور در کمیته ‌های شهرستانی سعی کردند اطلاعات را احصاء و نسبت به یکپارچه ‌سازی این اطلاعات مکانی و تحلیل اقدام کنند.
وی با بیان اینکه اطلاعات جمع ‌آوری شده در حال بروز رسانی نقشه‌ ها و عکس ‌برداری‌ است، گفت: علاوه بر بهره‌ گیری از توان شبکه نخبگان استان، تلاش شده تحلیل ‌ها به سرانجام برسد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه سند توسعه همه جانبه 10 شهرستان این استان تدوین می شود، افزود: برای تدوین این سند همکاری دستگاه های اجرایی الزامی است تا اطلاعات دقیق و شفاف به مشاوران مربوطه داده شود.
وی اظهار داشت: این سند با همپوشانی آمایش سرزمین مسیر توسعه استان در حوزه آب، محیط زیست، سرمایه گذاری های بخش خصوصی و منطقه آزاد را ترسیم کرده و نقش بسزایی در برنامه ریزی ها خواهد داشت.
فاز اول طرح مطالعاتی آمایش استان برای افق 1424 از اردیبهشت ماه سالجاری شروع شده که در جلسه شورای برنامه ریزی استان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.