به گزارش ایرنا ، داود شایقی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل افزود: از اردیبهشت ماه جمع‌ ‌آوری اطلاعات با همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه ‌های اجرایی در هر 10 شهرستان شروع شده و تیم ‌های حاضر در تهیه این سند با حضور در کمیته ‌های شهرستانی سعی کردند اطلاعات را احصاء و نسبت به یکپارچه ‌سازی این اطلاعات مکانی و تحلیل اقدام کنند.
وی با بیان اینکه اطلاعات جمع ‌آوری شده در حال بروز رسانی نقشه‌ ها و عکس ‌برداری‌ است، گفت: علاوه بر بهره‌ گیری از توان شبکه نخبگان استان، تلاش شده تحلیل ‌ها به سرانجام برسد.
شایقی اظهار داشت: مشاور طرح در کنار الگوی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان سعی می‌ کند با توجه به تجاربی که در تهیه سند آمایش سایر استان ‌ها نظیر بوشهر، کرمانشاه و سطح ملی دارد در بهترین شرایط کارها را در یک ساختار مناسب به پیش برد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه سند توسعه همه جانبه 10 شهرستان این استان تدوین می شود، افزود: برای تدوین این سند همکاری دستگاه های اجرایی الزامی است تا اطلاعات دقیق و شفاف به مشاوران مربوطه داده شود.
وی اظهار داشت: این سند با همپوشانی آمایش سرزمین مسیر توسعه استان در حوزه آب، محیط زیست، سرمایه گذاری های بخش خصوصی و منطقه آزاد را ترسیم کرده و نقش بسزایی در برنامه ریزی ها خواهد داشت.
وی افزود: 'گروه مشاورین ما' برای مطالعه آمایش سرزمین این استان با 86 امتیاز برنده مناقصه شدند..
آمایش سرزمین شامل برنامه ‌ریزی و سازمان دادن به نحوه اشتغال فضا ، تعیین محل سکنای انسان ‌ها ، محل فعالیت و تجهیزات و کنش‌ های بین عوامل گوناگون نظام اجتماعی - اقتصادی است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.