به گزارش ایرنا ، شهرام محمدی روز جمعه در آیین گرامیداشت روز مهندس افزود: حل مشکلات کشاورزی با توجه به اهمیت تولیدات کشاورزی در زندگی روزمره مردم و حرکت همگام با دانش روز در دستور کار این سازمان قرار دارد.
او گفت: حرکت دانش بنیان ، تلاش برای افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی ، کاهش تلفات تولید ، حذف بوروکراسی اداری و استفاده از دانش روز و نیروی جوان از جمله اهداف این سازمان برای بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی این استان است.
وی دلیل تعطیلی شعبه نظام مهندسی کشاورزی خلخال را که به عنوان نخستین شعبه شهرستانی استان اردبیل چند سال پیش راه اندازی شده بود، غیر فعال بودن آن ذکر کرد و افزود: برای آغاز بکار دوباره این شعبه با 400 عضو تلاش می کنیم.
او با بیان اینکه پس از گذشت 10 سال هنوز قانون جامع سازمان نظام مهندسی کشاورزی منتظر طرح آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: انتظار از نمایندگان مردم استان در این مجلس تلاش برای تصویب این قانون و بهره مندی مهندسان عضو این سازمان از مزایای پیش بینی شده در قانون جدید است.
وی از واگذاری اجرای شبکه های آبیاری نوین کم فشار و تحت فشار از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به سازمان نظام مهندسی کشاورزی خبر داد و گفت: بسیاری از استعلامات اداری برای سهولت در اخذ پروانه بهره برداران کشاورزی حذف شده است.
اصغر سلیمانی ، عضو موسسه تحقیقات باغبانی کشور هم در این مراسم گفت: دولت با هدف افزایش بهره وری تولید گردو محدودیت اعتباری تامین اجرای طرح های سرشاخه کاری گردو و تامین پیوندک برای اجرای این طرح در سایر کشور را در سال آینده حذف کرده است.
او افزود: این زمینه فرصت مناسبی برای گردوکاران استان بویژه خلخال به عنوان قطب اول تولید گردوی استان و استفاده از این طرح برای افزایش راندمان تولید بهبود کیفیت محصول تولیدی خود است.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر هم در این مراسم با پرداختن به آخرین قوانین مصوب مجلس در خصوص وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: این سازمان به عنوان یک تشکل غیر دولتی از اعتبارات دولتی بهره مند نیست.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.