رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: مهندسان جوان با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و در دهه پنجم، با تکیه بر توان و تخصص خود سعی در عمران و آبادانی و پیشرفت استان اردبیل خواهند داشت.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، فرید صالحی عالی در مراسم گرامیداشت روز مهندس در اردبیل اظهار کرد: امروز خوشحال هستیم که اکثر مهندسان متبحر و متخصص استان اردبیل را نیروهای جوان و فارغ‌التحصیل دانشگاهی تشکیل می‌دهند که با ایده‌های نو و خلاقانه در عرصه‌های مختلف سعی می‌کنند ظرفیت و بضاعت خود را به شایستگی به نمایش بگذارند.
وی با تبریک زاد روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی که به نام روز مهندس نامگذاری شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر خود به عنوان گام دوم انقلاب بر محوری‌ترین حرکت نظام اسلامی با تکیه بر جوانان در مسیر پیشرفت و تعالی تاکید کرده که امیدواریم مهندسان جوان نیز در این مسیر بتوانند توان و شایستگی‌های خود را به شایستگی به نمایش بگذارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با اشاره به کلید واژه‌های بیانیه مقام معظم رهبری در قالب گام دوم انقلاب اسلامی و حرکت رو به جلو و جهشی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در این بیانیه بر توان نیروهای انسانی متعهد و کارآمد و همچنین امیدواری به پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی و همچنین معنویت و اخلاق تاکید شده تا یک جهت‌دهی مناسب را در عرصه تحول‌آفرینی در جامعه شاهد و ناظر باشیم.
صالحی عالی با بیان اینکه در این بیانیه بر بهره‌گیری از توان نیروهای جوان و خلاق تأکید شده است، افزود: همان طوریکه جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشته چهار دهه در پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای توانسته مراتب مختلف را طی کند، قطعاً جوانان امروز و آینده کشور نیز قادر خواهند بود جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه سازندگی و عمران و آبادانی به بالاترین مدارج برسانند.
وی با قدردانی از حضور مهندسان پیشکسوت و اساتید و همچنین مسؤولان استانی در این مراسم بیان کرد: ما همه ساله با بهره‌گیری از توان مهندسان سعی می‌کنیم تجلیل شایسته‌ای را از فعالان این عرصه داشته باشیم که امسال برای اولین بار مراسم روز مهندس را با همکاری دانشگاه‌های استان نظیر دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فرهنگیان و علوم پزشکی به همراه تشکل‌های غیر دولتی و مؤسسات فعال در این حوزه برگزار می‌کنیم که جا دارد از حمایت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در برگزاری این مراسم قدردانی کنیم.
صالحی عالی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مهندسان نقش مهمی را در عمران و آبادانی و سازندگی کشورمان و استان اردبیل انجام می‌دهند به طوریکه مأموریت اصلی آنها در کنار ایجاد بسترهای توسعه فراگیر در عرصه‌های مختلف، ارتقا نشاط و شادابی جامعه نیز در سایه ساخت و ساز ایمن و مطمئن است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: مهندسان ما امروز در کنار مجهز شدن به علم روز، بر عناصر تعهد و تخصص نیز آراسته هستند که در استان اردبیل ما در قالب نظام مهندسی سعی می‌کنیم از توان حرفه‌ای و تخصصی آنها بهره گرفته و مسیر پیشرفت و تعالی را به سرعت طی کنیم.
در این مراسم که با برنامه‌های متنوع و در یک فضای پرشور و نشاط همراه بود در کنار مسئولان استان اردبیل، جامعه مهندسان با شور و نشاط خاص حضور پیدا کرده بودند تا در این روز ساعاتی را در کنار هم و به شادی و نشاط سپری کنند.
در پایان این مراسم از مهندسان منتخب و برگزیده با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.