نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خطاب به دادستان اردبیل گفت: در حمایت از واحدهای تولیدی و صاحبان مجموعه‌های اقتصادی شایسته است کمیته حمایت قضایی با ورود به جا جلوی اجحاف در حق تولیدکنندگان را گرفته و به بانک‌ها رحم نکنند. 

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌السلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با انتقاد از مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی در دریافت خسارت تعدیه از دریافت‌کنندگان تسهیلات اظهار کرد: ‌بنده بارها نسبت به این خسارت تعدیه تأخیر هشدار دادم و از کمیته حمایت قضایی انتظار داریم تا با ورود جدی به این موضوع اجازه ندهند تا بانک‌ها در حق عده‌ای اجحاف و بی‌انصافی روا بدارند.
وی با بیان اینکه یکی از صاحبان بنگاه‌های اقتصادی در سال 72 با دریافت 93 میلیون تومان تسهیلات بانکی تاکنون 800 میلیون تومان بازپرداخت تسهیلات داشته است، تصریح کرد: این بانک که یک بانک دولتی است به صاحب این واحد تولیدی اعلام کرده که علی‌الحساب یک میلیارد و 750 میلیون تومان دیگر پرداخت کنند تا در آینده تسویه کامل انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی هیچ توجهی به دستورالعمل‌های بانک‌ مرکزی ندارند، گفت: در حالی که مراجع عالیقدر شیعه بارها نسبت به حرام بودن این اقدام بانک‌ها هشدار دادند، اما به نظر می‌رسد گوش بانک‌ها به این هشدارها بدهکار نیست و همچنان با دریافت سود و کارمزدهای نجومی سعی می‌کنند بزرگترین خیانت را به اقتصاد کشور انجام دهند. 

عاملی از دادستان اردبیل خواست تا در قالب کمیته حمایت قضایی بررسی دقیق رقم این تسهیلات و سودهای اخذ شده را به نیروهای خبره به ویژه در مجموعه کارشناسان دادگستری واگذار کنند تا در یک محاسبه دقیق وضعیت این تسهیلات و دریافتی‌های اضافی بانک‌ها مشخص شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌در این زمینه انتظار می‌رود جلوی دزدی آشکار بانک‌ها گرفته شده و اجازه ندهند تا عده‌ای از مدیران بانک‌های عامل در حق عموم هموطنان به ویژه تولیدکنندگان اجحاف کرده و به نوعی بیش از حد متعارف سود و کارمزد از صاحبان تولید دریافت کنند.
عاملی با بیان اینکه از ابتدای امسال بنا به دستور مسؤولان ارشد کشوری بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز در جمع سران قوا به صراحت اعلام کردند که در کشور باید چهار معضل بانک‌ها، تورم، بیکاری و نقدینگی حل و فصل شود. 

وی در ادامه خطبه‌های نماز به کینه‌توزی و تحریم‌های شدید استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:‌ آمریکا و نظام غرب بیهوده و بی‌جهت و تنها از باب کینه‌توزی علیه جمهوری اسلامی ایران این تحریم‌ها را اعمال کرده تا با خنثی کردن توان جمهوری اسلامی ایران بتواند در خاورمیانه بر نفت و گاز این منطقه حاکم شود. 

عاملی با یادآوری اینکه آمریکا در منطقه با بهانه قرار دادن رژیم صهیونیستی و برخی حاشیه‌سازی‌ها دنبال مدیریت منابع نفت و گاز است، ادامه داد: ‌استکبار جهانی بعد از ناامید شدن از جنگ و تحریم‌های مختلف امروز به یک حرکت ناجوانمردانه در تحریم اقتصادی ایران روی آوردند تا بتوانند جمهوری اسلامی ایران را از قدرت و توان مضاعف ساقط کنند.
وی اظهار کرد:‌ در این زمینه دستگاه‌‌های تبلیغاتی دشمن به دنبال شایعه‌سازی و درست کردن حربه‌های ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران است تا آرامش اقتصادی کشور را به هم بزند که عده‌ای خائن در داخل نیز به این شایعات دامن می‌زنند.
عاملی در ادامه تصریح کرد: ‌عده‌ای با خرید کالاهای مورد نیاز مردم و ذخیره و انبار کردن آنها سعی می‌کنند به چندین برابر قیمت این اجناس را به فروش برسانند در حالی که باید آحاد مردم به این اصل واقف باشند که به اندازه کافی و وفور کالا و اجناس در کشور وجود دارد و نیازی نیست تا در تأمین این مایحتاج فضای غبارآلودگی شکل بگیرد. 

وی افزود: ‌دشمن با ایجاد شایعه نه تنها مضیقه را در بازار امت اسلامی به وجود می‌آورد بلکه به نوعی سعی می‌کند تا امنیت روانی و اجتماعی مردم را به هم زده و عده‌ای سودجو از فرصت به وجود آمده استفاده می‌کنند تا زندگی آرام مردم را به مخاطره انداخته و نیاز مردم را به نوعی به سمت جوسازی‌های کاذب ببرند در حالی که در مکتب اسلام بر خیرخواهی تأکید شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز با حمایت قاطع از مردم آذربایجان و تلاش جمهوری اسلامی ایران در بازگرداندن 20 درصد خاک این کشور بیان کرد: ما قره‌باغ را حق مسلم مردم آذربایجان و اهالی غیرتمند این منطقه می‌دانیم و همواره تأکید کردیم که ارمنی‌های غاصب این منطقه را بیهوده و بی‌جهت غصب کردند و قطعاً ما همواره بر حمایت خود از کشور آذربایجان در بازگرداندن مجدد قره‌باغ به خاک این کشور حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.
عاملی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ ضمن محکوم کردن ارمنی‌های غاصب همواره سعی کرده تا از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دفاع کند و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که در قره‌باغ نماز جمعه اقامه شده و این منطقه از لوس ارمنی‌ها تطهیر شود.
وی در خطبه اول نماز نیز به فرا رسیدن ماه رجب و فضایل این ماه اشاره کرد و گفت: در ماه رجب باید مؤمنان فرصت را غنیمت شمرده و با ذکر و دعا، روزه‌داری و استغفار سعی کنند خود را برای ماه شعبان و رمضان آماده کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:FA;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.