به گزارش ایرنا ، رامین معبودی روز چهارشنبه در دوره بازآموزی امدادگران هلال احمر شهرستان های جنوب استان اردبیل در خلخال افزود: این دوره ها تا 10 اسفند در سه منطقه شمال ، جنوب و غرب استان با هدف آشنایی امدادگران با روش های امداد و نجات و بروز کردن دانش و آگاهی آنها برگزار می‌ شود.
وی گفت: دوره های بازآموزی طرح امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سه گروه به میزبانی سه شهرستان به صورت تئوری و عملی از امروز آغاز شده است.
وی اظهار داشت: گروه اول این دوره ها با حضور نجاتگران شهرستان ‌های گرمی ، بیله سوار و پارس آباد به میزبانی بیله سوار ، گروه دوم با حضور نجاتگران شهرستان‌ های اردبیل ، مشگین شهر ، نیر ، نمین ، سرعین و معاونت امداد و نجات به میزبانی نیر و گروه سوم با حضور نجاتگران شهرستان‌ های خلخال و کوثر در خلخال برگزار می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: تثبیت پزشکی، کنترل علایم حیاتی، حمل، آتل بندی و بانداژ ، کنترل راه ‌های تنفسی ، CPR ، آشنایی با خودرو نجات ، آشنایی با تجهیزات خودرو نجات ، آشنایی با خودرو آمبولانس و تجهیزات آن ، مدیریت در صحنه و رهاسازی سرفصل‌ های آموزشی این دوره باز آموزی است.
وی گفت: فراگیران و امدادگران شرکت کننده در این دوره ها پس از قبولی در مراحل آزمون کتبی و عملی در طرح امداد و نجات نوروزی مشارکت خواهند کرد.
به گفته حجت الاسلام عبدالاحد بابایی ، رییس جمعیت هلال احمر خلخال در دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات خلخال و کوثر 25 نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر این 2 شهرستان شرکت کردند.
استان اردبیل 50 هزار امدادگر آموزش دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.