به گزارش ایرنا ، دکتر حسین محسنی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هنرمندان آثار و اشعار خود را در چهار زبان و گویش فارسی، ترکی، عربی و کردی به این جشنواره ارسال کرده اند.
وی افزود: 70 درصد آثار ارسالی به زبان فارسی، 20 درصد به زبان ترکی و 10 درصد مابقی هم به زیان و گویش عربی و کردی است.
دبیر دومین جشنواره ملی شعر فانوس انتظار با اشاره به استقبال بسیار خوب هنرمندان از این جشنواره اظهار داشت: هنرمندان و شاعران از 26 استان کشور آثار و اشعار خود را در قالب شعر سنتی و نو یا سپید به دبیر خانه این جشنواره ارسال کرده اند.
محسنی بیان کرد: فضایل و سیره امام عصر (عج) ، مودت و ولایت به ساحت مقدس امام زمان (عج) ، مدافعان حرم و محور مقاومت ، زمینه سازان فرج و ظهور منجی ، محور وحدت مذاهب و ادیان از محورهای این جشنوار ملی است.
وی با بیان اینکه در این جشنواره برای دانشجویان و دانش آموزان هم بخش جداگانه ای در نظر گرفته شده، ادامه داد: بخش ویژه این جشنواره ملی نیز با موضوع انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و مهدویت خواهد بود.
وی با بیان اینکه آثار ارسالی به طور علمی و با رعایت عدالت داوری شده است، اضافه کرد: بعد از داوری و در زبان های فارسی و ترکی در هرکدام سه اثر برگزیده و سه اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شده است و یک اثر در زبان عربی و یک نفر هم در زبان کردی تقدیر خواهد شد.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان اردبیل گفت: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه هشتم اسفند ماه در سالن ولایت سپاه حضرت عباس استان اردبیل از ساعت 15/30 تا 18/30 با حضور مهمانان ملی برگزار و از آثار منتخب با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل خواهد شد.
محسنی افزود: این جشنواره با مشارکت و همکاری تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صدا و سیمای مرکز اردبیل، اداره کل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری، حوزه هنری، سپاه حضرت عباس(ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار می شود.
او با اشاره به فعالیت های این بنیاد در استان اردبیل اظهار داشت: این بنیاد پارسال برای 317 نفر در استان به مدت سه روز دوره تخصصی تربیت مربی مهدوی کودکان و نوجوانان برگزار کرد.
وی برگزاری دوره های تربیت مربی مهدوی، برگزاری دوره های آموزشی با نام یاوران مهدی (عج) برای کودکان زیر 12 سال، برگزاری دوره های معارف مهدوی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اعزام مربیان مهدوی به مدارس را از جمله دیگر اقدامات این بنیاد در استان ذکر کرد.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه و مسابقه کتابخوانی و نشست های تخصصی حلقه های مهدوی در دانشگاهها و حوزه های علمیه استان از دیگر برنامه های آتی این بنیاد در اردبیل است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.