معاون قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تاکنون تعداد شرکت‌کننده در هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به ۴۷۵۲ نفر رسیده است که از این میان یک‌هزار و ۷۲۵ نفر در آزمون کتبی، یک هزار و ۴۹۸ نفر در آزمون شفاهی و ۵۶۴ نفر در آزمون الکترونیکی شرکت کرده‌اند. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، طاهری معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در اردبیل تصریح کرد: این آزمون در راستای سنجش، ارزیابی و شناسایی استعداد‌های قرآنی ‌بین اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود که به ترویج و احیای فرهنگ و معارف الهی و قرآن کریم در جامعه کمک می‌کند. 
وی با بیان اینکه این رویداد از بزرگترین رویداد‌های قرآنی از لحاظ محتوا و تعداد شرکت‌کننده در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این آزمون در سال جاری در ۳ گروه آموزشی در قالب ١٨ رشته که در گروه حفظ قرآن کریم با هشت رشته؛ گروه مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) با ٧ رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار می‌شود. 
طاهری ادامه داد: تاکنون تعداد شرکت‌کننده در هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به ۴۷۵۲ نفر رسیده است که از این میان یک‌هزار و ۷۲۵ نفر در آزمون کتبی، یک هزار و ۴۹۸ نفر در آزمون شفاهی و ۵۶۴ نفر در آزمون الکترونیکی شرکت کرده‌اند و همچنین این آزمون برای زندانیان در کانون اصلاح تربیت با شرکت ۹۶۵ نفر برگزار می‌شود. 
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: بخش اول این طرح در قالب آموزش در شبکه‌های قرآنی، بخش دوم به صورت آموزش در مؤسسات قرآنی، مساجد و مدارس اجرایی شد که ارزیابی و نتایج آن با این آزمون سراسری مشخص می‌شود. 
طاهری با بیان اینکه در اجرای این طرح، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت داشتند، ادامه داد: این آزمون در ۸ حوزه در اردبیل و شهرستان‌های بیله‌سوار، مشکین‌شهر، سرعین، گرمی، پارس‌آباد، خلخال و نمین برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برای گروه بالای ۱۲ سال روز پنج‌شنبه، ۹ اسفند‌ماه به صورت کتبی و همزمان با سراسر کشور در اردبیل برگزار خواهد شد، ادامه داد: آزمون مذکور در نوبت اول، گروه حفظ قرآن کریم ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۱۰ و در نوبت دوم از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت و حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم برگزار خواهد شد. 
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: به قبولین در این آزمون گواهینامه رسمی و ملی از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا و همچنین به قید قرعه به منتخبان این آزمون با اهدای جوایز تجلیل خواهد شد. 
وی با بیان اینکه از مؤسساتی که در اجرای این طرح سراسری مشارکت و همکاری کرده‌اند حمایت‌های آموزشی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود، ادامه داد: حوزه آزمون در اردبیل در شهرک کارشناسان فاز ۳، نرسیده به میدان شفا، مدرسه راهیان صادق است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.