شهرام باباخانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:عمده این بافت‌های ناکارآمد و سکونت گاه غیررسمی مربوط به شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر بوده و در اولویت بازسازی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد:آسفالت معابر، اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب، اصلاح کانال‌های آبی، احداث واحدهای آموزشی، احداث خانه محله و پارک از جمله پروژه های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری هستند که در برخی شهرها در دست اجرا است.
باباخانی با بیان اینکه 40 محله تا سال 1400 در دستور کار احیا قرار دارد، بیان کرد: طرح جامع استانی در این زمینه نهایی شده و مباحث بازآفرینی و پروژه‌ های تعریف شده در استان نیز به فراخور نیاز پیش رفته و در حال حاضر پروژه ‌های بازآفرینی سال 97 در حال نهایی شدن است.
او با اشاره به میزان هماهنگی وضع اجتماعی و فرهنگی محله ‌ها با پروژه ‌های بازآفرینی اضافه کرد: وضعیت اجتماعی و فرهنگی هر شهر با دیگری متفاوت است و عموما در بافت ‌های تاریخی به دلیل نبود اعتماد به سیستم استقبال چندانی از پروژه ‌های جدید وجود ندارد.
وی بیان کرد: هر محله دارای قوانین منحصر به خود است و چون زمین ‌های خالی برای پروژه وجود ندارد نمی‌ توان پروژه‌ های هم شکلی را برای بافت ‌های قدیمی ایجاد کرد.
معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: معمولا از مسایل فرهنگی چندان استقبال نمی‌ شود، همچنین درباره تعریض خیابان ‌ها و کوچه‌ ها مقاومت وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌ های دیگر این قبیل مشکلات حل شوند.
باباخانی با اشاره به تخصیص اعتبارات بازآفرینی گفت: اعتبارات برای برنامه سال 97 بر اساس برنامه مشخص شده حدود 100 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی گفت: اعتبارت بازآفرینی شهری در قالب تسهیلات وام ، احداث و برخی هم در قالب پروژه ‌های مطالعاتی و ساخت مجموعه‌ های زیربنایی و روبنایی افزیش می یابد.
طرح بازآفرینی شهری از سال 94 در استان اردبیل شروع شد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.