مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی و با هدف اسکان جامعه فرهنگی یک هزار و 200 کلاس درس در استان اردبیل تدارک دیده شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در جلسه ستاد تسهیلات سفر در اردبیل اظهار کرد: ما 120 مدرسه را با یک هزار و 200 کلاس درس مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی به ویژه جامعه فرهنگیان خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما سال گذشته در پذیرش میهمانان نوروزی جایگاه دوم کشوری را بعد از خراسان رضوی به دست آوردیم و امسال برای تجهیز این مدارس به امکانات مناسب اقامتی 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در روزهای گذشته به بخشی از مدارس استان مبالغی در همین راستا واریز شد تا با همکاری 500 نفر از پرسنل آموزش و پرورش مقدمات کار برای فعال کردن مدارس با هدف اسکان مسافران نوروزی به انجام برسد.

ناصری با استقبال از راه‌اندازی کمپین جمع‌آوری زباله از ورودی‌های شهر گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت 20 هزار دانش‌آموز عضو سازمان دانش‌آموزی استان اردبیل در حرکت عمومی برای نظافت ورودی شهرها استفاده کنیم.
 
سرعین نیازمند نردبان اطفای حریق است

فرماندار سرعین نیز در این جلسه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال تعداد مسافران نوروزی بیش از سال‌های گذشته باشد و ما تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده‌ایم.
حسن‌پور ادامه داد: ما در سرعین با توجه به احداث هتل‌های چندطبقه نیاز به نردبان اطفی حریق داریم که به دلیل طولانی بودن مسیر با مرکز استان پیشنهاد می‌کنیم تا نردبانی برای امدادرسانی در سرعین خریداری شود.
 
شناسایی 10 نقطه پرحادثه برای راه‌اندازی استراحتگاه‌های موقت

رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: تلاش می‌کنیم تا ارتقای ایمنی در ترددها و رضایت مسافران نوروزی را فراهم کنیم به طوری که سال گذشته در تعطیلات نوروزی رتبه اول کشوری را در کاهش تصادفات جاده‌ای به دست آوردیم.
سیدحجت فتاحی بیان کرد: در 5 سال گذشته استان اردبیل جزو استان‌های موفق در کاهش تصادفات بوده و برای نوروز 98 نیز تصمیم گرفتیم تا در 10 نقطه پرحادثه ورودی شهرهای استان استراحتگاه‌های موقتی راه‌اندازی کنیم تا مسافران استراحتی را در این مکان‌ها انجام دهند.

وی راه‌اندازی گشت‌های تلفیقی را در جاده‌های استان به همراه استقرار جرثقیل در محور اردبیل – سرچم ضروری دانست و گفت: امیدواریم نکات ایمنی پلیس در بروشورهای تهیه شده ستاد خدمات سفر لحاظ شود.
علی ملاااحمدی مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز از پخش 6 ساعت برنامه زنده رادیویی و 5 ساعت برنامه زنده تلویزیونی در ایام تعطیلات نوروزی از شبکه سبلان خبر داد و اظهار کرد: ما آماده پخش تمام اطلاعیه‌های هواشناسی، پلیس راه و کمیته‌های دهگانه ستاد خدمات سفر هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز گفت: ما آماده همکاری با پلیس در راه‌اندازی گشت‌های نامحسوس از 25 اسفند تا 16 فروردین هستیم.

علی رحمتی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از مجتمع‌های خدماتی بین راهی انجامی می‌دهیم سعی داریم تا شروع تعطیلات نواقص نمازخانه‌ها و مراکز پذیرایی و اقامتی گردشگران را برطرف کنیم.
صادقی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز از ذخیره‌سازی میوه شب عید و تامین نان مسافران با مشارکت نانوائی‌های کشیک خبر داد و بیان کرد: با همکاری برخی از صنوف سعی می‌کنیم تا در ایام نوروز خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران به صورت شبانه‌روزی انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.