به گزارش ایرنا ، سعید ذهتاب روز یکشنبه در مراسم توزیع بطری های آب معدنی در بین روستای عشایر نشین طویستان از توابع بخش خورش رستم خلخال افزود: در سال جاری 10 دستگاه خودرو تانکر آبرسانی سیار از محل اعتبارات تنش آبی کشور به استان اردبیل اختصاص یافته که انتظار می رود یک دستگاه از این تانکرهای 10 هزار لیتری برای آبرسانی به عشایر منطقه در اختیار اداره امور عشار خلخال قرار بگیرد.
وی گفت: با هدف رفع مشکل کمبود آب شرب در این قشلاق برای نخستین بار بیش از هزار و 200 بطری آب معدنی خریداری و در بین 80 خانوار ساکن این قشلاق توزیع شد.
او با اشاره به وجود مشکل کمبود آب در 28 ییلاق و قشلاق عشایر نشین این شهرستان اظهار داشت: تلاش می کنیم برای هزار و 200 خانوار خانوار عشایری ساکن در این مناطق 20 دستگاه تانکر 2 هزار لیتری ثابت تهیه شده را توزیع کنیم.
رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال نیز در این آیین با بیان اینکه در سال جاری بیش از 40 روستای این شهرستان از طریق تانکرهای آبرسانی سیار این شرکت تامین شد، گفت: ادامه خشکسالی در منطقه تاثیر منفی بر روند آب منابع تامین کننده آب شرب از جمله چشمه ها و رودخانه های روستاها و مناطق عشایر نشین این شهرستان داشته است.
محمد دیباج لطیفی افزود: تامین آب شرب پایدار مناطق کم آب روستایی منطقه از جمله روستای عشایر نشین طویستان نیازمند اجرای طرح های مجتمع های آبرسانی روستایی با استفاده از منابع آبی مطمئن و پایدار شهرستان است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.