خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، در سال های اخیر با اجرای سیاست های دولت در ارائه تسهیلات سرمایه گذاری و فراهم سازی فرصت های شغلی، نرخ بیکاری در این شهرستان به 12 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا ، علیرضا خلیلی روز شنبه در جلسه کمیسیون کارگری خلخال افزود: همچنین حقوق معوقه کارگران شرکت فرش حجران خلخال از سوی مسئولان این شرکت پرداخت شد.
خلیلی گفت: شکایت 30 نفر از کارگران این شرکت مبنی بر عدم پرداخت حقوق سه تا هفت ماهه آنها از سوی شرکت طرف قرارداد در این کمیسیون طرح و با الزام مسئولان شرکت به پرداخت حقوق و مزایای معوقه کارگران ، این شکایت پایان یافت.
وی حل مشکل پرداخت حقوق و مزایای وحق بیمه کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی و آبداران این شرکت را از سایر تلاش های انجام شده در کمیسیون کارگری این شهرستان برای احقاق حق و حقوق کارگران منطقه در زمستان امسال ذکر کرد.
او همچنین به حل مشکل پیش آمده برای یک کارگاه تولید شن و ماسه خلخال و جلوگیری از تعطیلی این واحد تولیدی و اشتغال زای منطقه اشاره کرد و افزود: با پیشنهاد ایجاد راه مناسب از سوی سرمایه گذار این کارگاه و جلب رضایت شاکی از تعطیلی این کارگاه و بیکار شدن 15 نفر از کارگران مشغول بکار در این واحد تولیدی جلوگیری شد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم حل مشکل واحدهای تولیدی و اشتغال زای منطقه گفت: بسیاری از نحوه استعلامات و صدور مجوزهای لازم برای راه اندازی واحدهای کارگاه تولید شن و ماسه در گذشته با صرفنظر از راه های مناسب دسترسی به آن از سوی دستگاه های اجرایی مرکز استان صورت گرفته که امروزه این امر برای صاحبان این واحدها که امکان اشتغال ده ها نفر را فراهم کرده اند، مشکل ساز شده است.
دادستان عمومی و انقلاب خلخال هم گفت: دلیلی برای جلوگیری از ادامه فعالیت کارگاه های تولید شن و ماسه و هر کارگاه صنعتی که منجر به تولید و اشتغال مطابق با قوانین زیست محیطی می شوند، وجود ندارد.
علی نباتی افزود: فعالیت این واحدها با نظارت اداره حفاظت محیط زیست و با صدور مجوزهای لازم از سوی دستگاه های اجرایی مرکز استان انجام می گیرد.
او اظهارداشت: در صورت طرح شکایتی از سوی اشخاص حقیقی برای این گونه واحدها ، شکایت آنها همراه با ارائه دلایل مستند و تایید توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط در آلودگی های زیست محیطی قابل رسیدگی و طرح در محاکم قضایی می باشد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، در سال های اخیر با اجرای سیاست های دولت در ارائه تسهیلات سرمایه گذاری و فراهم سازی فرصت های شغلی، نرخ بیکاری در این شهرستان به 12 درصد کاهش یافته است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.