به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مهدی نوروزی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: انقلاب اسلامی ایران در طول 40 سال و در گام اول علی رغم فراز و نشیب‌ها دستاوردهای بسیار زیاد و ارزشمندی داشته است.
وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری توجه به جوانان مورد تاکید است، اظهار داشت: در این بیانیه تولید علم و دانش با رویکرد توحیدی و اسلامی از مهم ترین اهداف پیش روی انقلاب اسلامی بیان شده است.
او با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه استان تا 27 اسفند ماه بیان کرد: علاقه ‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه حوزه علمیه قم در این آزمون ورودی ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه جذب طلبه مراکز آموزشی حوزه های علمیه استان به سه گروه تقسیم شده ، افزود: دانش آموزان مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم، نهم و دهم گروه اول و دانش آموزان مقاطع تححصیلی پایه یازدهم، دوازدهم و پیش دانشگاهی گروه دوم و دانشجویانی که حداقل 30 واحد درسی دانشگاه را گذرانده باشند گروه سوم محسوب می شوند.
مدیر حوزه‌ علمیه استان اردبیل گفت: کارت ورود به جلسه 28 و 29 اسفند ماه توزیع و آزمون 30 فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
نوروزی مزایای تحصیل در حوزه علمیه را تحصیل، خوابگاه و تغذیه رایگان و همچنین کمک هزینه تحصیلی برشمرد و افزود: مراحل ورود به حوزه علمیه ثبت نام، آزمون، مصاحبه، میثاق طلبگی، دوره ثبت و اقتباس، تحقیقات میدانی از شخص و در نهایت اخذ صلاحیت‌های جسمانی و روانی و صدور کد تحصیلی است.
وی اظهار داشت: طلاب حوزه‌های علمیه بعد از گذراندن پایه ششم می‌توانند در سایر مراکز علمی و آموزش عالی نیز تحصیل کنند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.