رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: با هدف ارتقای بهره‌وری و توسعه اشتغال از سال آینده مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
شهرام محمدی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: سازما نظام مهندسی کشاورزی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است در سال‌های اخیر توانسته در سازماندهی و مشغول بکار کردن فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاوزی موفق عمل کند به طوری که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما در این استان به تعداد انگشتان دست مهندس کشاورزی نداشتیم ولی هم اکنون 6 هزار دانش آموخته رشته‌های کشاورزی عضو این سازمان هستند.

وی رویکرد این سازمان را در ارتقای بهره‌وری و همچنین بهره‌گیری از توان کارشناسان ناظر در مزارع، واحدهای تولیدی، صنعتی و نیمه صنعتی، فرام‌ها و بخش‌های اشتغال و کارآفرینی متعدد یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سایه فعالی چنین مجموعه‌هایی در چهار دهه اخیر کشور ما به سمت ارتقای بهره‌وری و افزایش توان خوداتکایی در اقتصاد کشاورزی حرکت کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: براساس آمار جهانی کشور ما علیرغم جنگ، تحریم و تهدیدهای مختلف و پس‌رفت‌هایی که در دورره قاجار و پهلوی داشته هم اکنون به عنوان یک اقتصاد نوظهور در جمع 18 قدرت برتر اقتصادی دنیاست.

محمدی افزود: با وجود همه کاستی‌ها و رقابت سنگینی که در دنیا در عرصه اقتصادی اتفاق افتاده است ما جهش قابل ملاحظه‌ای را در بخش علوم و فنون و دانش‌های هسته‌ای و همچنین فناوری‌های جدید شاهد هستیم.

وی به راهپیمائی باشکوه ملت ایران در جشن 40 سالگی انقلاب و آثار امیدبخش آن در حرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: ملت ما با وجود مشکلات اقتصادی کمرشکن با حضور گرم و گسترده در راهپیمایی 22 بهمن در سخت‌ترین شرایط جوی نشان داد که همچنان در مسیر عزت و پایداری عظمت انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد و در این شرایط برای همه مسئولان حجت تمام است تا بدون اهمال و سستی با قدرت و صلابت کارها را به پیش ببرند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: مسئولان باید با توانی مضاعف، وقت و فرصت خدمتگزاری به مردم را غنیمت بدانند تا بهترین و شایسته‌ترین خدمات در حق این مردم به انجام برسد.
محمدی به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: به راحتی می‌توان در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان به صورت مستند اندازه‌گیری کرده و با عدد و رقم ورود افراد جویای کار به عرصه اشتغال را اثبات کرد.
وی ضرورت بازنگری در حوزه اشتغال به ویژه اشتغال کشاورزی را ضروری خواند و اظهار کرد: محوری‌ترین بخش توسعه استان بخش کشاورزی است و ما با بهره‌گیری از توان مهندسان ناظر و همچنین مهندسان کشاورزی در رشته‌های مختلف می‌توانیم در کنار توان بخش خصوصی تحول جدی را در این حوزه ایجاد کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: به میمنت 40 سالگی انقلاب اسلامی نظام مهندسی کشاورزی صدور کلیه پروانه‌های تولیدی را به شکل الکترونیکی به تولیدکنندگان ارائه می‌کند تا سرمایه‌گذاران به راحتی مجوز لازم را از همان محل سکونت خود درخواست کرده و دریافت کنند.
محمدی ارتقای بهره‌وری و توسعه اشتغال را از رویکردهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سال‌ آینده برشمرد و بیان کرد: در همین راستا مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی سال آینده راه‌اندازی در این استان راه‌اندازی خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.