علی علایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگا رایرنا افزود: برای برقراری پرواز در این فرودگاه پیگیری های لازم انجام گرفته و با مدیر عامل هواپیمایی کشور هم مذاکره شده تا بزودی پروازها برقرار شود.
وی اضافه کرد: مسئولان فرودگاه پارس آباد دلیل تعطیلی را کمبود خلبان شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام کرده اند و مردم هیچ نگرانی در استمرار تعطیلی این فرودگاه نداشته باشند .
فرماندار پارس آباد با رد هرگونه اظهار نظرها درباره نبود توجیه اقتصادی فرودگاه افزود: مسافر به اندازه کافی وجود دارد و در طول این مدت هیچ تاخیری در پروازها نیز صورت نگرفته است.
علایی با بیان اینکه برای رونق بخشی فرودگاه ، پرواز جایگزین مد نظر گرفته شده است، افزود: به تمام ادارات و سازمان ها در ارتباط با پرواز جایگزین اطلاع رسانی شده و در صورت لغو پرواز فرودگاه اردبیل می توان پرواز جایگزین را در فرودگاه پارس آباد انجام داد .
وی ادامه داد: برقراری پروز جایگزین در فرودگاه پارس آباد مستلزم ایجاد مخزن سوخت است که می توان برای تامین آن از مخزن سوخت سیار در این فرودگاه استفاده کرد.
فرماندار پارس آباد فرودگاه را از شاخصه ها و محورهای مهم توسعه و رشد جهشی شهرستان های مغان دانست و اظهار داشت: به دلیل قابلیت و ظرفیت های منحصر بفرد منطقه، در سال 1352 برای اولین بار در سطح استان اردبیل، فرودگاه در این منطقه مرزی تاسیس و پروازهای مسیر تهران - پارس آباد و بر عکس دایر شد.
وی با بیان اینکه به واسطه فعالیت فرودگاه و همچنین استعدادهای خوب منطقه، پارس آباد به سرعت پله های رشد و ترقی را طی کرده، ادامه داد: این شهرستان در زمان حاضر به عنوان یکی از قطب های بزرگ کشاورزی و دامپروری در سطح کشور شناخته شده است.
او با اشاره به اینکه هم اکنون صدها طرح و پروژه مهم در این شهرستان در دست اجراست، بیان کرد: در آینده ای نه چندان دور با بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین جهش بزرگی را در اقتصاد و تولیدات و سرمایه گذاری و گردشگری منطقه پارس آباد مغان شاهد خواهیم بود.
علایی با بیان اینکه دورنما و چشم انداز اقتصادی و کشاورزی و فرهنگی شهرستان پارس آباد بسیار روشن و امیدوار کننده است، گفت: باید شرایط پروازها و فرودگاه را با تکمیل زیرساخت ها و نیز تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و همچنین تجهیز شرکت های هواپیمایی، برای شکل گیری آینده ای روشن برای منطقه فرآهم آوریم.
فرودگاه پارس آباد مغان در سال 96 بعد از پنج سال تعطیلی بازگشایی شد و پروازها در این فرودگاه از تهران و بالعکس هر هفته روزهای شنبه و سه شنبه صورت می گرفت .
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.