به گزارش ایرنا ، فاطمه جوادی روز سه شنبه در جلسه ارائه برنامه چهار ساله فضای سبز شهرداری های استان افزود: سرانه فعلی فضای سبز شهر خلخال 6.2 متر مربع است که این فضا با اجرایی شدن طرح های توسعه از جمله احداث جنگل مصنوعی و نهال کاری در سطح گسترده 2 برابر می شود.
وی گفت: با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل در واگذاری 23 هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه گونی و بام خلخال، این منطقه بزودی در اختیار شهرداری قرار گرفته و نسبت به توسعه فضای سبز و کاشت نهال در این منطقه اقدام می شود.
او اظهار داشت: شهرداری همچنین برای ایجاد فضای سبز جدید و راه اندازی تفرجگاه در این محل و کاشت نهال بصورت گسترده همراه با حفظ و نگهداری بهینه فضای سبز موجود شهری تلاش می کند.
جوادی همچنین به اجرای طرح راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای این منطقه با هدف صرفه جویی در آب اشاره کرد و گفت: این طرح بصورت فازبندی و در مراحل مختلف و با توجه به تنش کم آبی تا سال 1400 اجرایی خواهد شد.
او افزود: برای اجرای طرح توسعه و نگهداری فضای سبز شهری شهرداری با تهیه نهال های زینتی و تحویل به شهروندان برای کاشت در محله و خیابان محل سکونت خود بنام دلبندانشان اقدام کرده و برای هر اصله نهال عرس شده از سوی اهالی شهر شناسنامه ای بنام غرس کنندگان صادر می شود.
جوادی از برنامه کاری واحد فضای سبز شهرداری در آستانه نوروز و استقبال از بهار خبرداد و گفت: کاشت گل های بنفشه و گل های پیازی از 15 اسفند با مساعد شدن شرایط آب و هوایی آغاز خواهد شد.
میانگین کشوری سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۵ متر مربع بوده و در استان اردبیل ۷.۴ متر مربع و در شهر خلخال که مرکز یکی از شهرستان های سبز کشور با منابع آبی مطلوب ، برخورداری از رودخانه ها و جنگل های طبیعی متعدد است، 6.2 متر مربع می باشد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.