جواد زنجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه آرد شهرستان اردبیل نسبت به دیگر شهرستان ها با توجه به مهاجرت و رفت و آمد مردم شهرستان های دیگر استان باید افزایش یابد .
زنجانی بیان کرد: در حال حاضر 392 واحد نانوایی آزاد پز در اردبیل وجود دارد که بخشی از آنها با کمبود آرد مواجه هستند ولی مشکلی در کمبود آرد در نانوایی های دولتی وجود ندارد.
وی گفت: کیفیت نان در اردبیل نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.
فرماندار اردبیل با بیان اینکه کیفیت آب در این شهر پایین است، افزود: برای تامین آب پایدار و نیز ارتقای کیفیت آن برنامه های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت در جریان است.
زنجانی افزود: با راه اندازی برج آبگیر سد یامچی تامین کننده عمده آب شرب اردبیل که اعتبار خوبی در دولت تدبیر و امید برای آن اختصاص یافته بیشتر مشکلات آب این شهر مرتفع خواهد شد.
وی برداشت های بی رویه از سفره های زیر زمینی را در این شهرستان نگران کننده دانست و گفت: فقدان نظارت کافی در برداشت از سفره های آب زیر زمینی و نبود مدیریت مناسب در این زمینه باعث ایجاد وضعیت نگران کننده کنونی شده است.
زنجانی اعمال مدیریت و برنامه ریزی برای حراست و احیای دشت اردبیل را بهترین راهکار موجود اعلام کرد و گفت: برنامه های محیط زیست باید به صورت منطقه ای و استانی اعمال شود و اگر در این زمینه سیاست گذاری درستی شود می توان بر مشکلات فائق آمد.
فرماندار اردبیل بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: در شهرستان اردبیل 18 هزار و 500 هکتار گندم بصورت آبی کشت می شود که با اجرای اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام کم مصرف مانند پیشگام، میهن و سایسولنز در 70 درصد زمین های زراعی به میزان 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.
وی بیان کرد: دولت برای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی تا 85 درصد کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می کند.
زنجانی توسعه کشت محصولات کم مصرف آب را یاد آور شد و گفت: در اردبیل کشت 10 هزار هکتار جو به سبب کم مصرف بودن آب توسعه داده شده و در کشت محصولات سیب زمینی هم محصول سانتا و سبلان جایگزین رقم اگریا شده است.
فرماندار اردبیل گفت: رویکرد ما توسعه کشت حبوبات و کشت گیاهان دارویی در اردبیل است که کشت گیاهان دارویی به میزان 10 هکتار شروع شده است.
وی ادامه داد: برای اصلاح الگوی مصرف ، آبیاری بارانی در سطح 600 هکتار اراضی اجرا شده و کار مطالعاتی آبیاری بارانی در 25 هزار هکتار دیگر شروع شده است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.