دادستان عمومی و انقلاب خلخال روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اشیای باستانی احتمالا متعلق به دوران قبل از میلاد و عاشوریان است که توسط غارتگران آثار ملی و باستانی از یک منطقه خارج شده و دوره دقیق آن پس از اعلام نظریه کارشناسان میراث فرهنگی استان اعلام خواهد شد.
علی نباتی افزود: این اشیا از یک قبرستان تاریخی در این منطقه بیرون آمده که شامل انواع ادوات جنگی از جمله سرنیزه ، شمشیر و سایر ادوات ساخته شده از آهن ، مفرخ و سفال است.
او اظهار داشت: احتمال داده می شود حفاران با دیدن ماموران انتظامی از محل حفاری گریخته اند.
وی گفت: پرونده ای در دادسرای خلخال در این زمینه تشکیل و فرد و یا افرادی که در این حفاری شبانه و غیر مجاز دست داشته اند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه احتمال وجود اشیای تاریخی بیشتر از این در محل مورد نظر وجود دارد ، خواستار توجه ویژه اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به حفاظت از مناطق تاریخی دارای آثار فرهنگی و باستانی این شهرستان شد.
شهرستان خلخال با 86 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده ، قلعه خشتی کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس ،هفت بام گرمخانه ،قلعه تاریخی اندبیل و بنای چهار گوش از جمله آثار تاریخی این شهرستان است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.