به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار خلخال افزود: ضعف نظارت بر کالاهای اساسی و مورد هدف از جمله گوشت گرم مرغ در مرکز استان موجب افزایش قیمت این کالای اساسی و مورد نیاز مردم شده است.
او اظهار داشت: در حالی که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم 115 هزار ریال اعلام شده مرغ کشتارگاه اردبیل به خلخال 135 هزار ریال است که با احتساب سود مراکز توزیع عمده و فروشندگان خرد ، هر کیلوگرم آن با نرخ 145 هزار ریال به دست مصرف کننده می رسد.
وی گفت: سهم این شهرستان از گوشت مرغ و قرمز نرخ تنظیم بازار توزیع شده در مرکز استان نیز پایین بوده طوری که در طول مدت توزیع آن تنها 2 تن گوشت قرمز در خلخال توزیع شده است.
وی اظهارداشت: ضعف بازرسی و نظارت موجب شده تا اقلام اساسی توزیع شده تنظیم بازار همچون گوشت قرمز به جای رسیدن به دست مردم در رستوران ها و غذاپزی های شهرستان توزیع شود.
بابایی افزود: نهاد‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام باید نسبت به تهیه و توزیع کالاهای تنظیم بازار از مرکز استان در بین افراد زیرپوشش خود اقدام کنند.
وی گفت: انتظار از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز اعلام سهم تخصیصی گوشت گرم و مرغ منجمد این شهرستان بر اساس شاخص جمعیت مناطق به فرمانداری است.
فرماندار خلخال همچنین افزود: 70 تن پرتقال و 30 تن سیب قرمز در آستانه عید نوروز بین مردم منطقه توزیع می شود.
بابک مرسلی ، رییس اداره تعزیرات حکومتی خلخال نیز در این جلسه با انتقاد از روند کند بازرسی و نظارت بر بازار این شهرستان از سوی دستگاه های نظارتی گفت: در طول یک ماه حتی یک مورد گزارش تخلف از سوی اداره صنعت ، معدن و تجارت و یا اتاق اصناف به این اداره ارسال نشده و این در حالی است که قیمت بسیاری از کالاهای اساسی مردم در این شهرستان بالاتر از سایر مناطق کشور است.
وی با بیان اینکه عده ای بصورت عمدی قیمت گوشت گرم مرغ را در خلخال پیچیده کرده اند، گفت: سه درصد حاشیه سود در نظر گرفته شده از سوی توزیع کنندگان گوشت گرم مرغ و نیز 8 درصد حاشیه سود منظور شده برای فروشندگان خرد این کالا باید از سوی دست اندرکاران این کالای ساسی برای فروش محاسبه شده و دریافت سود بیش از درصدهای اعلام شده به بهانه های نقد و نسیه فروشی مرغ به فروشگاه ها از سوی توزیع کنندگان جرم و تخلف صنفی می باشد.
حجت مددی ، رییس اتاق اصناف خلخال هم با بیان اینکه گرانی در بازار این شهرستان متاثر از تورم در سطح کلان کشور است، اظهار داشت: با توجه به تامین گوشت گرم مرغ از مرکز استان و گوشت قرمز از استان های زنجان و آذربایجان شرقی افزایش و یا نوسان قیمت این کالاها تحت تاثیر محموله های ارسالی از مناطق اعلام شده به این منطقه است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.