به گزارش ایرنا ، علی نباتی روز یکشنبه در جمع اعضای اتحادیه های صنفی مرغ فروشان و قصابان خلخال افزود: تفاوت قمیت مرغ و گوشت عرضه شده در بازار خلخال با قیمت های اعلام شده سراسری و مرکز استان برای گوشت مرغ و قرمز در سامانه توزیع کالاهای هدف از جمله اعضای این اتحادیه و مسئولان دستگاه های بازرسی و نظارتی شهرستان قابل قبول نیست.
وی گفت: قیمت هر کیلو گوشت مرغ 115 هزار ریال از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام شده ولی تاکنون مردم خلخال حتی برای یک بار نیز این کالای اساسی را به قیمت اعلام شده رسمی خریداری نکرده اند و تفاوت قیمت گوشت مرغ از 140 هزار ریال تا 155 هزار ریال جای سوال است.
وی اظهار داشت: این جلسه اتمام حجت برای افرادی است که در نظم اقتصادی بازار اخلال کرده و موجب تفاوت و یا افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز و مرغ در این شهرستان می شوند.
او با انتقاد از ضعف عملکرد دستگاه های بازرسی و نظارتی بر نحوه توزیع کالاهای مورد هدف و مایحتاج ضروری مردم گفت: کنترل قیمت مرغ خریداری شده توسط سه مرکز توزیع گوشت شهرستان از مرکز استان بصورت روزانه از وظایف ذاتی اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف بوده و اتحادیه صنفی مربوطه نیز باید نسبت به اعلام قیمت یکسان این کالاها بصورت روزانه در مراکز توزیع آن و خرد فروشی اقدام کند.
نباتی با اشاره به درخواست قصابان خلخال مبنی بر ممنوعیت خروج دام از منطقه برای تامین گوشت قرمز شهرستان اظهار کرد: حمل هرگونه محموله دام زنده از همه مبادی خروجی منطقه به مرکز استان و سایر استان ها ممنوع بوده و ماموررن انتظامی ضمن تشدید کنترل مبادی خروجی شهرستان از خروج دام زنده جلوگیری می کنند.
او افزود: اگر گوشت قرمز و مرغ گرم قیمت تنظیم بازار در مرکز استان توزیع می شود، حق مردم خلخال نیز از این کالاهای هدف عرضه شده باید بطور مساوی در اختیار مردم قرار داده شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.