به گزارش ایرنا ، فاطمه جوادی روز شنبه در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری افزود: دستورالعمل های ارائه شده مبنی بر استفاده از جمع آوری و زنده گیری این حیوانات بی پناه در وضعیت فعلی نمی تواند روش مناسبی برای پیشگیری از ازدیاد جمعیت سگ ها و رفع مزاحمت از شهروندان باشد.
وی با اعلام آمادگی شهرداری برای استفاده از هرگونه راهکار دیگری که از سوی اعضای این کار گروه مورد تایید قرار بگیرد، اظهار داشت: شهرداری به تنهایی قادر حل این معضل اجتماعی نیست.
او گفت: انتظار از اعضای کارگروه همراهی شهرداری به عنوان دبیر این کارگروه برای حل بحران سگ های ولگرد می باشد.
وی با بیان اینکه در گذشته اتلاف سگ های ولگرد با استفاده از سایر روش های غیر زنده گیری انجام می گرفت، افزود: از سال های گذشته با تشکیل کمیته اتلاف سگ های ولگرد تصمیم لازم از سوی اعضا اتخاذ و توسط شهرداری اجرا می شد.
جوادی افزود: در حالی که از سال 93 تا سال 96 بیش از 600 قلاده سگ با استفاده از روش های اتلاف در این شهر از بین برده شده ، در اجرای دستورالعمل های ارسالی از مرکز کشور و طرح زنده گیری و جمع آوری این حیوانات ، این آمار در سال جاری به 81 قلاده کاهش یافته است.
وی بیان کرد: دادستان عمومی و انقلاب خلخال طی نامه ای به شهرداری بر لزوم مقابله با معضل افزایش جمعیت سگ های ولگرد در این شهر تاکید کرده و بر حل این مشکل در سریع ترین زمان ممکن اصرار دارد.
جوادی با بیان اینکه افزایش جمعیت سگ های ولگرد در معابر عمومی و احتمال گزش شهروندان از سوی این حیوانات نگران است، اظهار کرد: انتظار از اعضای این کارگروه ارائه راهکار دوم با صراحت بیان و دور از هرگونه فرافکنی است.
پنجشنبه گذشته یک کودک هفت ساله در خلخال به دلیل حمله چند قلاده سگ ولگرد بشدت مصدوم و توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافت.
دکتر اسماعیل صالحی ، رییس بیمارستان امام خمینی خلخال گفت: این کودک که در اثر حمله سگ ها و گاز گرفتگی از ناحیه کمر ، لگن و 2 پا مصدوم شده ، هم اکنون تحت مداوای پزشکان این بیمارستان قرار دارد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.