حبیب ابراهیم‌ پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند در سال های اخیر در شناسایی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و معرفی محصولات برند کوتاهی شده ولی برخی از شرکت‌ های حاضر در پارک اردبیل به مرحله تجاری ‌سازی رسیدند.
وی ضرورت حمایت مادی و معنوی از این شرکت‌ های فناور و دانش بنیان یادآور شد و گفت: هم اکنون هشت شرکت دانش بنیان در این استان اقدام به تولید محصول با برندهای مختلف می‌کنند.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: ساختمان پارک علم و فناوری اردبیل در زمینی به مساحت 15 هکتار در سفر رییس جمهوری به اردبیل کلنگ زنی می شود.
ابراهیم ‌پور بیان کرد: با احداث این ساختمان هسته‌ ها و واحدهای فناور استقرار یافته و به شرکت های دانش بنیان تبدیل می شوند.
او با اشاره به پرداخت تسهیلات برای کسب و کار های فناورانه افزود: تسهیلات 30 تا 100 میلیون تومانی با سود کم برای استارت آپ ها در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان با نگاه صادرات محور دنبال می شود، افزود: 21 شرکت در این حوزه فعال هستند که در تولید محصولات صادرات محور فعالیت دارند.
ابراهیم ‌پور بیان کرد: محصولات 46 واحد پارک اردبیل در حال تجاری‌ سازی است که در آینده سبب اشتغال و ارزآوری بیشتر در استان می شود.
پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر موسسه های پژوهشی به فعالیت های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه ، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه های متکی بر فناوری است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.