به گزارش روز جمعه ایرنا ، بابک مرسلی در نشستی با دادستان عمومی و انقلاب خلخال افزود: تا زمانی که این سامانه ضعیف عمل کند جلسات کمیته جدید تشکیل شده در خصوص مقابله با گرانفروشی و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم خروجی نخواهد داشت.
وی گفت: هیچ همکاری از سوی بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف در خصوصی تشدید و استمرار بازرسی ها ، کنترل قیمت ها و تشکیل پرونده تخلفات صنفی در مدت پس از تشکیل کمیته مقابله با گرانفروشی با اداره تعزیرات حکومتی دیده نشده است.
وی با تاکید بر اینکه سامانه بازرسی و نظارت شهرستان با استفاده از بازرسان افتخاری و از بین معتمدین مردم باید تقویت شود، اظهار داشت: عملکرد سامانه بازرسی دستگاه های اجرای همچون صنعت ، معدن تجارت و اتاق اصناف با 2 بازرس عملا برای پیشگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی در آستانه سال نو در این شهرستان ناکارآمد است.
وی گفت: پس از گذشت مدت ها از ارسال نامه ای به این اداره برای تهیه لیست کالاهای هدف و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی هنوز جوابی از سوی صنعت ، معدن و تجارت دریافت نشده و این نمونه ای از همکاری بسیار ضعیف این اداره در اجرای برنامه های و اهداف کمیته مقابله با گرانفروشی و احتکار شهرستان است.
دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این نشست با انتقاد از نحوه عملکرد دستگاه های بازرسی بر نحوه توزیع کالاهای اساسی مردم گفت: در حالی که برخی از افرد بیش از 10 بار گوشت قرمز و مرغ به قیمت تنظیم بازار دریافت کرده اند افرادی هستند که رنگ این اقلام را به خود ندیده اند.
علی نباتی اظهار داشت: در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم 115 هزار ریال در سراسر استان اردبیل از سوی رسانه ملی اعلام شده ، قیمت این کالای اساسی در خلخال همچنان بالا و از 135 هزار ریال تا 150 هزار ریال برای هر کیلوگرم فروخته می شود.
وی گفت: این آخرین اخطار به مسئولان ضعیف در سامانه بازرسی و نظارت شهرستان بوده و از روز شنبه در کنار افزایش شدت کنترل بر بازار با استفاده از اهرم های قانونی در اختیار با مسئولان ضعیف نیز برخورد خواهد شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.