به گزارش ایرنا ، صغری فرشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فضای گردشگری فضای صلح و دوستی است و ما در زمستان شاهد بهار رویدادها و جشنواره ها بوده ایم.
وی با اشاره به چهار فصل بودن استان اردبیل اظهار داشت: رویدادها و جشنواره ها برای شناخت استان اردبیل کمک می کنند.
فرشی تشریح کرد: امسال با طرح زمستان بیدار که راهی برای توسعه گردشگری بوده نگاه متوازنی به ویژگی رویدادها داشته ایم.
او افزود: با توجه به اینکه اردبیل رنگین کمان آداب وسنن و فرهنگ ها است ، جشنواره کوچ عشایر بین المللی برگزار خواهد شد.
جشنواره 'زمستان بیدار' استان اردبیل در قالب 10 هفته برنامه و هر هفته در یکی از شهرستان های این استان برای توسعه بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت های گردشگری در فصل زمستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل طراحی شده است.
برای هر هفته این جشنواره عناوین خاصی از جمله موسیقی اقوام، ورزش درمانی، صنایع دستی، جشنواره غذاهای بومی و محلی، ساخت تندیس های برفی و یخی، کودک و زمستان و زمستان از نگاه دوربین تعریف شده است.
در قالب جشنواره زمستان بیدار که با هدف معرفی بیشتر توانمندی های مختلف گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصول غیر گردشگری طراحی شده، قرار است اقتصاد گردشگری و نشاط در استان اردبیل استمرار یافته و فعالیت های ورزشی مرتبط با زمستان احیا شود.
در قالب طرح زمستان بیدار تمامی مراکز خدماتی، پذیرایی و اقامتی استان اردبیل با اعمال 60 درصد تخفیف تلاشی را برای جذب گردشگر در فصل زمستان بویژه در شهر سرعین آغاز کرده اند.
استان اردبیل ظرفیت های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری اشاره کرد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.