رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: در تعرفه سال آینده عوارض واحدهای صنفی افزایش نمی‌یابد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تشریح جزئیاتی از تعرفه پیشنهادی شهرداری و مصوب در شورای شهر اظهار کرد: این تعرفه در 154 صفحه ارائه شده بود که ما در 10 جلسه‌ای که با حضور چهار عضو شورای شهر در شهرداری‌ داشتیم ساعت‌های متمادی را با کمک کارشناسان و مدیران شهرداری در باب تعرفه بحث و بررسی انجام شد و در هفت جلسه شورای شهر نیز تعرفه مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفت تا در مجموع اعضای شورای شهر با وسواس و حساسیت خاص و با پشت سر گذاشتن 51 ساعت کاری تعرفه سال آینده را تصویب کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تعرفه سال آینده مقرر شد واحدهای صنفی مختلف همان عوارض سال گذشته را پرداخت کنند و بدون اینکه افزایشی در عوارض آنها اعمال شود با توجه به مشکلات اقتصادی بتوانند همراهی و همسوئی شورا و شهرداری را شاهد باشند.
عضو شورای شهر اردبیل افزود: مطب پزشکان اعم از عمومی و متخصصان در سال آینده از پرداخت عوارض معاف بوده و در صورتی که ملک خود را به مطب تبدیل کنند از این معافیت همچنان بهره‌مند خواهند شد.
افسانه ادامه داد: ما از محل تخفیف 30 درصدی که شهرداری در طول سال به شهروندان ارائه می‌کند بیش از 30 میلیارد تومان از منابع درآمدی خود می‌گذریم تا شهروندان بتوانند به ساخت و ساز خود بپردازند.
وی ارائه این تخفیف را در طول سال زمینه‌ساز اشتغال در بحث ساخت و ساز، فروش مصالح ساختمانی و سایر حوزه‌های شهری و عمرانی دانست و گفت: ما به نسبت سایر متولیان این بخش در صف مقدم کمک به رونق ساخت و ساز هستیم به طوری که سالانه 30 میلیارد تومان در این زمینه به تحرک این بخش کمک می‌کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل معافیت مراکز فرهنگی، آموزشی و بهداشتی را از معافیت‌های عوارض یادآور شد و بیان کرد: اگر صاحب زمین‌های بایر نیز اقدام به دیوارکشی بکند از پرداخت عوارض معاف خواهند شد.

افسانه به کاهش عوارض مابه‌التفاوت سرقفلی‌ها و افزایش نیافتن عوارض واحدهای صنفی نیز اشاره کرد و گفت: ما مهلت تمدید پروانه را در مجمووع یک سال افزایش دادیم تا دریافت‌کنندگان پروانه نسبت به ساخت و ساز در فرص مناسب اقدام کنند.

وی از افزایش 20 درصدی عوارض قطع اشجار و حمایت از توسعه فضای سبز در آپارتمان‌ها خبر داد و تصریح کرد: اگر در واحدهای بلندمرتبه‌سازی به ویژه تراس و فضاهای خالی احیای گونه‌های گیاهی و توسعه فضای سبز اتفاق بیفتد این ساختمان‌ها از عوارض محلی و بهای خدمات معاف خواهند شد.
عضو شورای شهر از افزایش نیافتن عوارض وسایل نقلیه نیز خبر داد و اظهار کرد: هزینه صدور خدمات در اردبیل 9 درصد افزایش یافت که نسبت به سایر استان‌ها این رفم همچنان ناچیز است.
افسانه در مورد ثابت ماندن عوارض سینماها و برخی مراکز فرهنگی و نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: البته کاربری‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نسبت به سایر کاربری‌ها با کاهش عوارض روبرو شده است.

وی در مورد 30 درصد تخفیف در عوارض برای انبوه‌سازان و ارائه تخفیف ویژه برای احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی تصریح کرد: شهرداری‌ علاوه بر تخفیفات معمول در سال آینده 800 هزار تومان نیز در صدور پروانه‌ها معافیت اعمال خواهد کرد تا ساکنان این مناطق نسبت به ساخت و ساز مقاوم ترغیب و تشویق شوند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: عوارض کاربری‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها تا 48 مترمربع تجاری‌سازی به شرط دریافت پروانه رایگان محاسبه خواهد شد.
افسانه با اعلام یک خبر خوش برای خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی بیان کرد: شورای شهر اردبیل رقم مساعدت خود را از 5 میلیون به 7 میلیون در ساخت و ساز واحدهای مسکونی مددجویان افزایش داده و ما باید اذعان کنیم که پیشروتر از دستگاه‌های حمایتی در این زمینه یاریگر اقشار آسیب‌پذیر بودیم که تا 75 مترمربع صدور پروانه برای آنها رایگان خواهد بود.
وی ادامه داد: شهروندان مناطق سیزده گانه و کم‌برخوردار در کنار 20 درصد تخفیف سالانه و تخفیف‌های فصلی می‌توانند تا 30 درصد تخفیف ویژه نیز دریافت کنند که با احتساب این تخفیف‌ها ساکنان این مناطق تا 80 درصد بهره‌مندی از این تخفیف‌ها می‌توانند ساخت و ساز ایمن و مقاوم خود را انجام دهند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: به رغم کاهش درآمدهای شهرداری ما پرداختی رفاهی کارکنان شهرداری را کاهش ندادیم بلکه به مانند سال 97 در سال آینده نیز کارکنان شهرداری رفاهی دریافت خواهند کرد.
افسانه بهره‌مندی خانواده‌های شهدا را از 20 درصد تخفیف ویژه در پرداخت عوارض یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و حجم مراجعات مردم انتظار می‌رود میز خدمت در اسفندماه به اتاق خدمت با پذیرایی آبرومند از مراجعین تبدیل شود تا رفتار ناشایستی که در روزهای اخیر از برخی پرسنل شهرداری در خدمت‌رسانی به شهروندان شاهد بودیم کاسته شده و ارباب رجوع بتواند در شان و رتبه خود خدمتی را از کارگزاران نظام دریافت کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.