رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت استفاده از فناوری های نانو در حفظ محیط زیست تاکید کرد.     به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عزیز حبیبی در همایش چالش های محیط زیستی پیش روی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حفظ محیط زیست و پاسداشت این نعمت بزرگ الهی جزو وظایف همگانی محسوب می شود، گفت: متاسفانه استفاده نامناسب از طبیعت و دستکاری آن باعث آلودگی و نابودی محیط زیست شده است. 
وی افزود: علی رغم اینکه ایام سرد سال در استان اردبیل زیاد است، ولی مطالعات همکاران ما نشان می دهد پتانسیل استان برای استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی مهیا و فراهم است. 
حبیبی با تاکید بر اینکه می توان با استفاده از فناوری های نانو در حفظ محیط زیست فعالیت های خوب و مطلوبی انجام داد، تصریح کرد: در همین راستا اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه نانو چندین کار علمی مشترک با اساتید کشورهای اروپایی انجام داده اند. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهارامیدواری کرد: با برگزاری نشست های علمی، همگان به حفاظت از محیط زیست حساس شوند و به وظایف خود عمل کنند. 
صدیف احدپور رئیس دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه متاسفانه طبیعت روز به روز در حال داغون شدن است، افزود: باید به نحوی عمل شود که به نتیجه طرح های تحقیقاتی اهمیت داده شود. 
وی به ضرورت توجه بیشتر به بحث آموزش در حوزه محیط زیست تاکید کرد و افزود: اگر می خواهیم فرزندانمان آینده بهتری داشته باشند، باید به این مهم توجه کنیم. 
احدپور خواستار ارائه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسط مسئولان در این زمینه شد.      
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.