علی نباتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که از سال گذشته نامه های متعددی از سوی دادستانی برای جمع آوری سگ های ولگرد به شهرداری ارسال شده ، ولی بی توجهی به این امر موجب افزایش روز افزون این حیوانات همراه با سایر حیوانات درنده وحشی از جمله گرگ و شغال در این شهر شده است.
وی گفت: بی توجهی به نامه های ارسالی و هشدارهای دادستانی از سوی شهرداری خلخال موجب شد تا این کودک 7 ساله مورد حمله 2 قلاده سگ وحشی قرار گرفته و به شدت مصدوم و راهی بیمارستان شود.
وی با بیان اینکه در صورت اقدام به موقع برای جمع آوری سگ های ولگرد حادثه حمله به کودک از سوی این حیوانات درنده اتفاق نمی افتاد، اظهار داشت: پرونده ای در دادسرا در این خصوص تشکیل شده و پس از دریافت جواب از اداره پزشکی قانونی و نیز آخرین وضعیت جسمانی مصدوم این حادثه با عوامل مسبب آن بر اساس قوانین قضایی برخورد و افراد بی توجه به مقررات تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.
نباتی گفت: جولان سگ های ولگرد در شهر علاوه بر تهدید بهداشت عمومی و انتقال بیماری های مشترک انسان و حیوان به عنوان عامل خطرساز برای گروه های اجتماعی از جمله کودکان ، دانش آموزان و سالمندان محسوب می شود.
دادستان خلخال با بیان اینکه در زمینه مقابله با حضور حیوانات وحشی درنده از جمله گرگ و شغال با اداره محیط زیست شهرستان بارها مکاتبه شده، اظهار کرد: مسئولان این اداره علت افزایش حیوانات وحشی در معابر عمومی شهر را مدیریت نامناسب جمع آوری پسماند خانگی و تغذیه این حیوانات از محل های جمع آوری زباله اعلام می کنند.
نباتی گفت: جولان سگ های ولگرد در طول روز در مرکز شهر و خیابان های اصلی زیبنده شهر گردشگری خلخال نیست و تا زمانی که این حیوانات به طور کامل از معابر عمومی جمع آوری نشده اند احتمال حمله از سوی سگ های ولگرد به عابرین پیاده و نیز احتمال شیوع انواع بیماری های مختلف از سوی حیوانات ناقل بیماری در حال پرسه در شهر دور از انتظار نیست.
صبح امروز (پنجشنبه) یک کودک هفت ساله در خلخال به دلیل حمله چند قلاده سگ ولگرد بشدت مصدوم و توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافت.
دکتر اسماعیل صالحی ، رییس بیمارستان امام خمینی خلخال گفت: این کودک که در اثر حمله سگ ها و گاز گرفتگی از ناحیه کمر ، لگن و 2 پا مصدوم شده ، هم اکنون تحت مداوای پزشکان این بیمارستان قرار دارد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.