دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوی گفت: محیط زیست نباید در رقابت با حوزه اقتصاد و سیاست قرار گیرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد درویش در همایش چالش های محیط زیستی پیش روی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به مواهب طبیعی و معنوی استان اردبیل، گفت: باید تلاش کنیم تا اندیشه های ناب شیخ صفی الدین اردبیلی را که بیش از 700 سال پیش به حفاظت از محیط زیست تاکید داشته، گسترش دهیم. 
وی با بیان اینکه حدود چهار درصد اراضی آبی کشور در استان اردبیل واقع شده است، افزود: وظیفه درایت مندان استان اردبیل این است که الطاف خداوند به استان اردبیل را تبدیل به پول پایدار نمایند.   درویش با بیان اینکه محیط زیست نباید در رقابت با حوزه اقتصاد و سیاست قرار گیرد، تصریح کرد: شاخص حفظ محیط زیست خوب بودن حال مردم است. 
دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوی با تاکید بر افزایش کیفیت زندگی مردم، خاطرنشان کرد: باید ادبیات محیط زیست زدایی را از جامعه خود دور کنیم. 
وی با بیان اینکه باید به کمک حفظ محیط زیست به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک کنیم، گفت: هنر ما باید به عنوان متخصصان محیط زیست این باشد که بتوانیم دغدغه های خودمان را به زبان اقتصاد رایج کشور بیان کنیم. 
درویش با تاکید بر اینکه محیط زیست یک محور توسعه نیست، افزود: مردم ایران به عصر بیداری محیط زیست رسیده اند و در همین راستا باید نسلی را پرورش دهیم که نگاه آن نسل به مواهب طبیعی همانند نگاهشان به دین، وطن و فضیلت های اخلاقی باشد. 
دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوی با بیان اینکه دانشگاه باید بتواند به زبان اقتصاد رایج صحبت کند، تاکید کرد: همچنین دانشگاه باید محیطی ایجاد کند تا لوازم پلاستیکی یک بار مصرف در آن استفاده نشود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.