به گزارش ایرنا، شهامت هدایت روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرحله سوم اجرای طرح جایگزینی سوخت فسیلی با هدف حفاظت و حمایت مستمر از عرصه های منابع طبیعی استان امسال در آستانه هفته منابع طبیعی با توزیع این دستگاه ها در بین حاشیه نشینان مناطق جنگلی آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای تهیه این تعداد تنور گازی و آبگرمکن خورشیدی بیش از هشت میلیارد و 636 میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.
او با بیان اینکه آبگرمکن های توزیعی از مدرن ترین آبگرمکن های خورشیدی است، اضافه کرد: با این کار مردم منطقه در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها پیشقدم بوده و از قطع درختان جلوگیری می شود.
وی گفت: ساکنان مناطق جنگلی برای پختن نان و غذای مورد نیاز و گرم کردن منزل از چوب و هیزم استفاده می کنند که برای جلوگیری از قطع درختان تنورهای گازی در بین آنها توزیع می شود.
وی ادامه داد: ساکنان مناطق جنگلی بیشتر اوقات برای تامین آتش مورد نیاز خود اقدام به قطع درختان می کنند که در دراز مدت آسیب زیادی به جنگل وارد می شود و امیدواریم با توزیع آبگرمکن های خورشیدی و تنورهای گازی دیگر شاهد قطع درختی در این مناطق نباشیم.
شهامت گفت: با استفاده روستاییان و ساکنان مناطق جنگلی از این دستگاه ها نیاز آنها به آب گرم در طول روز تامین می شود.
او با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در بین اقشار مختلف مردم افزود: اجرای طرح جایگزین کردن سوخت های فسیلی به جای چوب و درختان در سه سال اخیر در استان با استقبال خوب روستاییان روبرو شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز این طرح در تمامی روستاهای واقع در حاشیه جنگل های استان اجرا شود.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.