علی نباتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجحاف در حق مشتری از سوی برخی از کسبه بی انصافی است و با آن برخورد می شود.
وی گفت: بازاریان موظف به فروش کالاهای مورد هدف و اساسی به مردم بر اساس قیمت استانی اعلام شده از رسانه های جمعی بوده و با گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت بر روی کالا و یا امتناع از فروش اجناس به مشتریان به بهانه های مختلف برخورد خواهد شد.
نباتی اظهار داشت: مسئولان دستگاه های نظارتی شهرستان از جمله تعزیرات حکومتی ، اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف مکلف به بازرسی روزانه از سطح بازار تا پایان سال برای جلوگیری از افزایش خود سرانه قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم هستند.
وی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات صنفی در دادسرای این شهرستان خبر داد و گفت: با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه پرونده ‌های تخلف عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
وی با انتقاد از نحوه توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ با قیمت تنظیم بازار استان در خلخال اظهار کرد: با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه دستگاه های توزیع این اقلام در مناطق حاشیه شهر با دریافت کد ملی افراد صورت می گیرد تا از سودجویی در این زمینه پیشگیری شود.
وی گفت: مسئولان دستگاه ‌های نظارتی وظیفه دارند روزانه گزارش ‌های تخلفات بازار و فروشگاه ‌های بزرگ عرضه گوشت مرغ و فروشگاه‌ های زنجیره‌ای را به مقام قضایی گزارش کنند، در غیر این صورت کم کاری در این حوزه تخلف آن دستگاه محسوب خواهد شد.
او با اشاره به اینکه برخی از نارسایی ها در توزیع گوشت قرمز و مرغ دیده می ‌شود، گفت: فروش این اقلام در قصابی ها و یا فروشگاه ‌هایی که مجوز توزیع گوشت قرمز و مرغ را ندارند ممنوع است.
دادستان خلخال با اشاره به اینکه تمامی شهروندان حق برخورداری و خرید یکسان اقلام و کالا‌های اساسی همچون گوشت مرغ و گوشت قرمز را دارند، افزود: قیمت مصوب اعلام شده در رسانه ملی باید در تمامی مغازه‌ ها و فروشگاه ‌های عرضه مرغ و گوشت رعایت شود.
وی دلیل ناهمخوانی قیمت گوشت مرغ عرضه شده در بازار خلخال را با قیمت اعلام شده استانی فروش با قیمت بالای مرغ از سوی مراکز توزیع مرغ مرکز استان به این شهرستان ذکر کرد و گفت: این مشکل بزودی برطرف و گوشت مرغ به قیمت 115 هزار ریال به مردم عرضه خواهد شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.