مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به مساحت هزار هکتار در شرف اجرا و تکمیل است که امیدواریم اوایل سال آینده شاهد حضور سرمایه‌گذاران بیشتر در این منطقه باشیم.
بهمن آذروش  در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی نمین در 2 هزار و 55 هکتار عملیاتی شده که با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌ها در این منطقه فراهم آمده و راه و شهرسازی نیز در محدوده چهار کیلومتر راه دسترسی را به صورت 6 بانده عملیاتی و اجرایی کند.
وی با بیان اینکه در فاز اول 41 کیلومتر معابر به عرض 21 تا 50 متر انجام شده است، خاطرنشان کرد: مطالعات ژئوتکنیک و همچنین مسیرهای عبوری در این منطقه به اتمام رسیده و مراحل عملیاتی شدن بخش‌های مهمی از این منطقه در دست اقدام است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: امیدواریم راه‌اندازی کامل منطقه ویژه اقتصادی منشا خیر و برکت برای استان باشد تا به واسطه سرمایه‌گذاری که در این منطقه انجام می‌شود بتوانیم اشتغال، تولید ثروت و کارافرینی را برای جوانان به ارمغان آوریم.
آذروش تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه کریستال در این منطقه در حال احداث است که محدوده آن 40 هکتار بوده و در 22 هکتار سوله‌سازی انجام می‌شود و در مجموع در فاز اول برای 400 نفر اشتغالزایی مستقیم انجام می‌شود.
وی ادامه داد: با اجرای فازهای بعدی این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی بستر اشتغال یک هزار و 500 نفر فراهم خواهد آمد تا این استان که از آمار بالای بیکاران رنج می‌برد بتواند بخشی از اشتغال را در این منطقه برای جوانان مهیا کند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین به مزایای این منطقه به ویژه در حوزه واردات و صادرات و تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: مزایای این منطقه همچون منطقه آزاد تجاری است و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند با بهره‌مندی از این مزایای تعریف شده به توان تولیدی و اقتصادی خود بیفزایند.
آذروش از رایزنی با سه تا چهار سرمایه‌گذار به ویژه در حوزه پتروشیمی برای حضور در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: استاندار اردبیل قول مساعد داده تا سایر زیرساخت‌های موردنیاز در این منطقه به سرعت فراهم آید تا سرمایه‌گذاران با رغبت بیشتری در سال آینده حضور در این منطقه را تجربه کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت شاهد سرمایه‌گذار اصلی این منطقه است و با توافقی که در تهران با شرکت سرمایه‌گذاری و دبیرخانه شورای مناطق آزاد داشتیم سعی داریم تا در فصل کاری سال آینده ضمن تدارک سایر زیرساخت‌ها از پشتوانه مالی این مجموعه‌ها استفاده کنیم تا منطقه ویژه اقتصادی در ردیف مناطق باتوان و قابلیت سرمایه‌گذاری قرار گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.