نویسنده و فعال فرهنگی اردبیل گفت: مردم و دولت به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلانت کشور در سایه فرهنگ گفتگو و اعتلای آگاهی مردم حل شدنی است.
امید قیامی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: به مانند بسیاری از حوزه‌ها ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب در عرصه فرهنگ نیز مراحل رشد و تکامل خود را سپری می‌کند به طوری که در چند دهه اخیر به رغم فراز و نشیب‌هایی که در عمر انقلاب شاهد آن هستیم آگاهی مردم در سایه مطالعه کتاب و افزودن علم و دانایی ارتقا یافته است.
وی به مراجعه روزانه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به کتابخانه‌های عمومی و مطالعه کتاب‌های متنوع اشاره و خاطرنشان کرد: براساس آمار نهاد کتابخانه‌های عمومی امر کتاب و کتابخوانی به سرعت رشد یافته و یک تغییر و تحول اساسی را در این حوزه به شکل محسوس شاهد هستیم.  
دبیر هنرستان‌های اردبیل بیان کرد: با ساخت و توسعه کتابخانه‌ها در مناطق شهری و حتی محروم و همچنین مدارس دانش‌آموزان بیشتر با کتاب آشنا شده و به نوعی در جامعه منطق گفتگو و صحبت بر مبنای عقلانیت را به دور از خشونت و زورگویی شاهد هستیم.
قیامی افزود: مردم و دولت به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات کشور را در سایه فرهنگ گفتگو و آگاهی‌بخشی می‌توانند ارتقا دهند و به یقین هر جا مدرسه و کتابخانه‌ای احداث شود درب سلول زندانی بسته می‌شود.
وی ادامه داد: نسل بعد از انقلاب نسل متفکر و دارای آگاهی و بصیرت است به طوری که به برکت انقلاب اسلامی کشور ما در علوم مختلف پیشتاز عمل کرده است.
نویسنده کتاب موج‌ها و بازی‌ها تصریح کرد: ملت ایران از هوش و ذکاوت بالاتری برخوردار است به طوری که از همین کشور نخبگان زیادی در رشته‌های مختلف در سطح جهانی و بین‌المللی درخشیده‌اند که کشورهای غربی نیز به این شجاعت، توانمندی و هوش و ذکاوت ایرانی‌ها معترف هستند.
قیامی ضرورت همگرایی و توجه به مولفه‌های وحدت را در سطح جامعه به نیت رسیدن به اهداف متعالی یادآور شد و افزود: کشور ما امروز در عرصه استقلال و آزادی به عنوان دو موهبت نهضت امام راحل توانسته‌اند به خودباوری حقیقی رسیده و در عرصه‌های مختلف موفق عمل کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.