مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر 4 پروژه هلال احمر با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر به بهره‌برداری می‌رسد.
رامین معبودی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: این پروژه‌ها با صرف 4 میلیارد تومان اواخر بهمن‌ماه افتتاح خواهد شد که شامل انبار امدادی شهرستان کوثر، مرکز آموزشی شهرستان نیر، مرکز امدادی گرمی و فازهای جدید مرکز جامع توانبخشی هلال احمر شامل گفتاردرمانی و کاردرمانی است.
وی از راه‌اندازی مرکز دیالیز با مشارکت بخش خصوصی در مجموعه توانبخشی اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز شامل 30 تخت است که به بیماران دیالیزی ارائه خدمات خواهد کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به چهار دهه فعالیت هلال احمر در چهار دوره و فصل مشخص از تحولات کشورمان اشاره کرد و گفت: در دهه اول انقلاب هلال احمر در کنار بسیج، جهاد سازندگی، سپاه و ... نقش اساسی در امدادرسانی به مجروحان جنگی داشته به طوری که ما در این ایام موفق شدیم نسبت به تبادل 38 هزار نامه اسرا اقدام کنیم.
معبودی شناسایی شهدای مفقود‌الاثر و همچنین مجهول‌الجسد را از دیگر اقدامات هلال احمر در دهه اول اعلام کرد و افزود: ما در دهه دوم با برپائی اردوگاه برای آوارگان جنگ قره‌باغ به 50 هزار نفر از اهالی جمهوری آذربایجان خدمت‌رسانی کردیم.
وی حضور پررنگ هلال احمر را در امدادرسانی به هموطنان در قالب حوادث غیرمترقبه یادآور شد و بیان کرد: ما در رانش زمین در جعفرآباد، گرمی، سیل منطقه مغان و موئیل و بالاتر از اینها در زلزله سال 75 اردبیل به 11 هزار خانوار امدادرسانی کردیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هلال احمر 6 شعبه در این استان داشته که در 40 سال اخیر با افزایش تعداد شعبات به 10 شعبه در شهرستان‌های مختلف به همراه تجهیز انبار در همه شهرستان‌ها به غیر از سرعین، راه‌اندازی پایگاه‌های بین شهری جاده‌ای به تعداد 17 مور با کمک و همراهی 300 نفر از نیروهای امدادگر را شاهد هستیم.
معبودی افتتاح مجتمع امدادی، ساختمان‌های اداری، سالن‌های چندمنظوره ورزشی، مرکز سوها هلال، مرکز جامع علمی – کاربردی، مجتمع توانبخشی با ارائه خدمات پروتز و اروتز و پای مصنوعی را از جمله فعالیت‌های هلال احمر در این 4 دهه اعلام کرد.
وی در مورد نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر و مجهز شدن این نیروها به امکانات و تجهیزات مناسب بیان کرد: برنامه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی در سرلوحه کارهای جمعیت هلال احمر قرار گرفته به طوری که ما از طریق صداوسیما و سایر امکانات تلاش می‌کنیم تا توان مهارتی و آموزشی نیروهای خودمان را افزایش دهیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به اجرای طرح خادم آموزش خانه به خانه در مناطق روستایی اشاره و اظهار کرد: با هدف سرعت دادن به امدادرسانی حادثه‌دیدگان راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق روستایی انجام شده به طوری که تاکنون 36 خانه هلال در مناطق روستایی استان اردبیل راه‌اندازی شده و 10 خانه جدید هلال نیز در این ایام افتتاح خواهد شد.
معبودی شعار جمعیت هلال احمر را در راستای خودامدادی و پیش‌آگاهی‌های موثر، بالا بردن تاب‌آوری اقشار مختلف دانست و اضافه کرد: در این زمینه سعی و تلاش ما بر این است تا بتوانیم به اهداف تعریف شده دست یابیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.