معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با تاکید استاندار اردبیل و همت نوسازی مدارس 40 نمازخانه نیمه تمام در مدارس اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.
مصطفی کافی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در سال‌های گذشته اجرا شده و با تامین اعبار ملی و استانی قرار است این 40 نمازخانه نیمه تمام با اولویت در سال آینده افتتاح شده و زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی، معنوی و ارزشی در این فضاها فراهم آید.
وی از اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم با مشارکت تمام مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 70 هزار دانش‌‌آموز در مقطع ابتدایی در این طرح ثبت نام کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: این طرح که با تلاش همکاران و مدیران مدارس اجرا خواهد شد فضای انس با قرآن را برای دانش‌آموزان به وجود آورده و در حقیقت به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و معنوی و ارزشی در مدارس در کنار تربیت نسل شایسته و خودساخته کمک خواهد کرد.
کافی برگزاری ده‌ها برنامه ویژه دهه فجر در مدارس استان با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، بسیج، هلال احمر و ... را یادآور شد و بیان کرد: خود این تشکل‌ها مجری صفر تا 100 برنامه‌ها هستند.
وی ادامه داد: برنامه‌های گرامیداشت این دهه با به صدا در آمدن زنگ انقلاب در مدارس شروع شده و عمده این برنامه‌ها مربوط به کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس است که خود دانش‌آموزان پشت تریبون رفته و مباحث مختلف را مطرح می‌کنند تا با محوریت دانش‌آموزان دستاوردهای نظام اسلامی در این 4 دهه مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل از برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در مدارس با هدف افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان، خودباوری و جرات‌مندی آنها خبر داد و تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان به چنان جرات و جسارتی دست یابند تا با یک تحلیل واقع‌بینانه و معقول انقلاب اسلامی و ابعاد تحولی آن را خوب بشناسند و دانسته‌های خود را نیز برای دیگران انتقال دهند.
کافی تربیت دانش‌آموزان و نسل آینده متعهد را جزو رسالت‌های آموزش و پرورش برشمرد و اظهار کرد: ما باید دانش‌آموزان و دانشجویان هم‌تراز و هم رتبه با جایگاه منیع نظام جمهوری اسلامی ایران را تربیت کرده و به وجود آنها ببالیم.
وی در مورد احداث 5 اردوگاه جدید در شهرهای مختلف استان گفت: در پنج منطقه شامل فندقلوی نمین، منطقه ییلاقی گرمی، پارس‌آباد، لاهرود و مشگین‌شهر این اردوگاه‌ها با جانمایی مناسب احداث خواهد شد که نسبت به تامین اعتبار و شروع عملیات اجرایی آنها در سال آینده برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: با احداث این اردوگاه‌ها دانش‌آموزان 19 منطقه و ناحیه آموزشی قادر خواهند بود در طول سال برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی خود را در این اردوگاه‌ها برگزار کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.