به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز دوشنبه در تشریح نتایج سفر 2 روزه محمد باقر نوبخت به استان اردبیل افزود: از این مبلغ 100 میلیاردتومان برای آبرسانی به روستاها، 25 میلیارد تومان جهت آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران ، 100 میلیاردتومان برای توسعه شبکه بزرگراهی استان، 75 میلیاردتومان راه های هشجین و کلور – درام، 60 میلیاردتومان برای توسعه فرودگاه اردبیل (راه اندازی سیستم هدایت هواپیما در شرایط جوی نامناسب( آی ال اس)، 100 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در حوزه راه از محل اسناد خزانه، 25 میلیاردتومان برای پایاب سد سبلان، 80 میلیاردتومان برای کمک های فنی - اعتباری و زیرساخت های گردشگری و 60 میلیاردتومان هم برای کمک های فنی - اعتباری صنعت اختصاص دارد.
وی بیان کرد: همچنین 180 میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای طرح های اشتغال زایی در سال آینده درخواست شده که به دستور معاون رییس جمهوری قرار است در روزهای آینده در نشست با معاونان سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال برنامه ریزی شده در سال آینده منعقد گردد.
بهنامجو اضافه کرد: مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار نیز از محل اوراق مشارکت برای جبران افزایش هزینه های تمام شده ناشی از تورم احتمالی که نگرانی هایی را بوجود آورده بود برای تکمیل پروژه راه آهن میانه - اردبیل مصوب شد.
استاندار اردبیل ادامه داد: علاوه بر اینها 220 میلیارد تومان هم برای اجرای پایاب سد گیوی و اقدامات تکمیلی این سد مصوب گردید.
او اظهار داشت : دکتر نوبخت نقش کلیدی و محوری در تکمیل پروژه راه آهن استان و پروژه های عمرانی استان دارد و تصمیم های مهم دیگری نیز گرفته شده است که با قطعی شدن آن و به محض تحقق به اطلاع مردم استان خواهد رسید.
معاون رییس جمهوری در سفر 2 روزه خود به استان از پروژه راه آهن اردبیل و سد گیوی بازدید کرده و در جمع راهپیمایان 22 بهمن سخنرانی کرد.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.