بشیر خالقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تکمیل پایاب این سد 2 هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.
وی اظهار داشت: تکمیل پایاب سد با بودجه عمومی و دولتی امکان پذیر نیست و سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذاری در این طرح را تضمین کرده و بزودی آگهی آن در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر می شود.
خالقی گفت: پیش بینی شده پایاب سد گیوی تا 2 سال آینده به اتمام برسد.
وی میزان اشتغالزایی در پایاب گیوی را پنج هزار نفر اعلام کرد و گفت:سه پروژه بزرگ راه آهن اردبیل ، پایاب سد گیوی و تصفیه خانه اردبیل مورد توجه دولت قرار گرفته است.
خالقی با بیان اینکه 500 میلیون مترمکعب آب به حوزه قزل اوزن می ریزد، افزود: در بحث تخصیص آب به سد گیوی و سدهای معیشتی در سال های گذشته سهم حقابه شهرستان های خلخال و کوثر را کاهش دادند که نیاز به بازنگری دارد.
وی احداث و بهسازی جاده خلخال و گیوی را هم از مهم ترین دغدغه های مردم منطقه دانست و گفت: میزان آسفالت راه های روستاهای خلخال و کوثر بطور متوسط 20 درصد بوده در حالی که متوسط کشوری 50 درصد است.
نماینده خلخال و کوثر در مجلس وضعیت معیشتی روستاهای این 2 شهرستان را نامناسب خواند و افزود: با تداوم روند افزایشی مهاجرت بیشتر روستاهای این شهرستان ها خالی از سکنه می شوند.
خالقی گفت: در حال حاضر 60 درصد جمعیت شهرستان کوثر مهاجرت کردند و در صورت تداوم مهاجرت 101 روستای این شهرستان بتدریج خالی از سکنه خواهند شد.
وی اظهار داشت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و مردم مناطق شهری منطقه لازم است امکانات توسعه ، عمران و اشتغال و نیز زمینه برای سرمایه گذاری مولد بخش خصوصی فراهم شود.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.