معاون دانشگاه علمی – کاربردی اردبیل گفت: دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان اردبیل در 170 رشته شغل نسبت به تربیت نیروهای ماهر و کاربلد اقدام کرده و مشغول فعالیت است.
اکبر غاربی با حضور در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی اردبیل، در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی – کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم و چهارم محسوب می‌شود که به عنوان دانشگاه‌های مهارت‌آفرین و فناور و کارآفرین از آن یاد می‌شود.
وی با بیان اینکه این دانشگاه مولود انقلاب بوده و از سال 72 فعالیت خود را شروع کرده است، خاطرنشان کرد: ما در استان اردبیل از سال 82 شاهد فعالیت دانشگاه علمی – کاربردی هستیم به طوری که هم اکنون این دانشگاه در بیش از 170 رشته شغل و در قالب 21 مرکز علمی – کاربردی در مناطق مختلف استان اردبیل فعالیت می‌کند.
معاون دانشگاه علمی – کاربردی اردبیل اهداف راه‌اندازی این دانشگاه را یادآور شد و افزود: دانشگاه علمی – کاربردی با هدف تامین تکنسین و نیروهای ماهر کارخانه‌ها ورود پیدا کرد تا با تکیه بر توان داخلی بتواند در حوزه‌های صنعت و فناوری‌های جدید موفق عمل کند که به اذعان همگان این دانشگاه توانسته نقش بی‌بدیل خود را در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص به فرجام برسد.
غاربی بیان کرد: ما به جای راه‌اندازی رشته‌های تئوری سعی کردیم رشته – شغل‌هایی را در این دانشگاه تعریف کنیم تا دانشجویان در محیط کار و در جوار بخش صنعت، فرهنگ و هنر بتوانند با کار و نحوه عملیاتی شدن رشته‌های خود آشنا شوند.
وی ادامه داد: ما با نظارتی که بر مراکز بیست و یک گانه علمی – کاربردی در سطح استان داریم سعی می‌کنیم تا این مراکز در مسیر اهداف تعریف شده که همان تربیت نیروی انسانی ماهر و خلاق است درست و شایسته حرکت کنند و گامی جدی در مسیر تعالی مراکز علمی و دانشگاهی برداشته شود.
معاون فرهنگی دانشگاه علمی – کاربردی اردبیل برگزاری برنامه‌های متنوع این دانشگاه را در حوزه‌های فرهنگی، رفاهی، دانشجویی، برگزاری جشنواره‌های متعدد نظیر قرآن و عترت، جشنواره حرکت و رویش را یادآور شد و گفت: ما همه ساله با اعزام دانشجویان خود به مسابقات و المپیادهای ورزشی سعی می‌کنیم تا نسبت به کسب رتبه‌ها و مقام‌های کشوری گام‌های جدی را برداریم.
غاربی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی علاوه بر حضور در رویدادهای علمی و فرهنگی در اردوهای زیارتی، سیاحتی، حضور در عتبات عالیات و همچنین دیگر برنامه‌هایی که به همت دانشگاه جامع علمی – کاربردی تدارک دیده شده است بتوانند به سمت بالندگی بیشتر حرکت کنند.
وی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی – کاربردی همگام با سایر دانشگاه‌ها و حتی پیشروتر از آنها همواره سعی کرده در رویدادها و نمایشگاه‌های ارائه دستاوردهای 40 ساله نظام حضوری گسترده و فراگیر داشته باشند و به همین دلیل ما در غرفه‌ای مجزا سعی کردیم تا دستاوردهای دانشگاه جامع علمی – کاربردی را در سال‌های فعالیت خود به شکل برجسته به نمایش بگذاریم..
معاون فرهنگی دانشگاه علمی – کاربردی اردبیل در پایان گفت: دانشگاه جامع علمی – کاربردی خوشحال است که در این چهار دهه توانسته است در تربیت و تعالی نسل انقلابی بسیار موفق و شایسته عمل کند و در دهه پنجم انقلاب نیز قطعا توفنده‌تر از گذشته فعالیت‌ها و هدفگذاری‌ها دنبال خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.