به گزارش ایرنا ، فیروز خدایی روز جمعه در آیین افتتاح طرح های گاز رسانی روستایی بخش خورش رستم خلخال افزود: با بهره برداری از این طرح ها که با صرف اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال اجرا شده، بیش از سه هزار خانوار روستایی استان اردبیل از گاز لوله کشی شده بهره مند شدند.
وی گفت: این روستاها در اردبیل ، مشگین شهر ، بیله سوار ، پارس آباد ، نیر ، گرمی ، کوثر و خلخال واقع شده اند.
او بهره برداری از 2 پروژه گازرسانی به محورهای صنعتی در استان برای کمک به صنعت ، تولید و اشتغال با صرف 332 میلیارد ریال با حجم شبکه گذاری بالغ بر 420 کیلومتر را از جمله پروژه های افتتاح شده در دهه فجر برشمرد.
خدایی گفت: در حالی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حتی به یک شهر یا روستا در استان گازرسانی نشده بود در سال 1368 اولین روشنایی گاز در این استان نوید بخش محرومیت زدایی این منطقه شد و هم اکنون 100 درصد شهرها و بیش از 90 درصد روستاها از گاز طبیعی بهره ‌مند هستند.
او اظهار کرد: تاکنون 92 درصد جمعیت روستایی استان که در هزار و 215 روستا ساکن هستند ، از گاز طبیعی لوله کشی شده ، بهره مند شده اند.
خدایی افزود: گازرسانی به 171 روستای استان نیز در دست اقدام بوده که با اجرا و تکمیل این طرح‌ ها، ضریب نفوذ گاز به 98 درصد جمعیت ارتقا خواهد یافت.
او همچنین با اشاره به اینکه 467 هزار مشترک در استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند از مردم خواست با کنترل مداوم وسایل گازسوز و دودکش ‌ها از سلامت آنها اطمینان حاصل کرده و به رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز توجه ویژه‌ داشته باشند.
بمناسبت گرامیداشت دهه فجر علاوه بر افتتاح طرح های گازرسانی ، از 11 پروژه و طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال در بخش خورش رستم خلخال بهره برداری شد.
از مجموع یک میلیون و 248 هزار و 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در هزار و 859 روستا سکونت دارند.
تاکنون 871 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار استان راه اندازی و مجوز ایجاد 37 دهیاری جدید هم صادر شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.