به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کریمی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اردبیل افزود: مردم در همه عرصه های حساس کشوربا جان و دل حضور یافته و نشان داده اند که ملتی آگاه، قهرمان و خوب هستند و ما هرچند از تولیدکنندگان حمایت می کنیم اما تامین نیازهای اساسی و جلوگیری از متضرر شدن ملت در اولویت قرار دارد.
وی علت بروز بعضی مشکلات در تامین کالاهای اساسی مردم را سواستفاده عده ای فرصت طلب و وجود برخی مشکلات در سامانه مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان متولیان اداره امور جامعه نباید دچار روزمرگی و منتظر رسیدن دستور از مافوق باشیم، بلکه باید ضمن احساس مسئولیت مسایل را کارشناسانه بررسی و راه حل های آنها را به کار گرفت.
وی با اشاره به اینکه نظام سلطه از هر فرصتی علیه ایران و این ملت استفاده می کند ادامه داد: حتی صف توزیع گوشت که گاهی در شبکه های مجازی انعکاس می یابد مورد سواستفاده بدخواهان این مرز بوم قرار می گیرد و به همین خاطر باید با آمادگی کامل در همه حوزه ها این امکان را از دشمن سلب کنیم.
او به در پیش بودن تعطیلات نوروز و آغاز مسافرت ها ، ورود میهمانان نوروزی به استان اردبیل و افزایش نیاز مردم به کالاهای ضروری مانند اشاره کرد و از مدیران ذیربط خواست با تلاش جدی وضعیت را به گونه ای مدیریت کنند که کوچکترین کاستی و کمبودی در این ارتباط وجود نداشته باشد.
کریمی تاکید کرد: وقتی پای منافع مردم، نظام و کشور در میان باشد با هیچ فردی تعارف نداریم و هر فرد از تولید کننده گرفته تا توزیع کننده و دلالان بخواهند با فرصت طلبی سودهای بادآورده به جیب زده و مردم را دچار مشکل و جامعه را دچار بحران های تصنعی کنند با آنها با جدیت و قاطعیت تمام برخورد خواهد شد.
او گفت: قرار است مقدار 2برابر سهمیه استان اردبیل دان مرغ و گوشت گرم به شکل فوق العاده براساس توافقی که در تهران انجام شده وارد این استان شود.
کریمی ادامه داد: تا زمانی که در استان اردبیل به کالاهای اساسی مانند گوشت، جوجه و مرغ نیاز است فقط در صورتی به خروج این اقلام از استان اجازه داده می شود که مقدار مورد نیاز مصرف داخلی به اضافه 10 درصد افزون بر آن ذخیره شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست بالا رفتن قیمت گوشت مرغ به عنوان یکی از مشکلات بازار طی روزهای اخیر در استان اردبیل مطرح و علت آن ناشی از افزایش نرخ نهاده های مورد نیاز مرغداری ها و دان مصرفی اعلام شد.
همچنین ارگانهای ذیربط ازجمله سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل موظف شدند تا هر 10 روز یک بار آنالیز قیمت کالاهای اساسی و نیز اطلاعات مربوط به ورود و توزیع دان مرغ را به ستاد تنظیم بازار و استانداری اعلام نمایند.
ذخیره و توزیع گوشت مرغ گرم و منجمد بطور مستمر تا پایان فروردین ماه 1398 ازسوی شرکت پشتیبانی امور دام ، مشخص شدن سهمیه دان مرغ استان اردبیل و نظارت کامل بر چگونگی ورود و توزیع آن ، افزایش تعداد مراکز توزیع گوشت، رعایت عدالت در توزیع کالاهای اساسی در تمام شهرستانها با در نظر گرفتن جمعیت هر منطقه ، ارایه لیست مراکز توزیع گوشت به ستاد تنظیم بازار، تشکیل نشست فوق العاده در یکشنبه آینده برای بررسی موضوع حمل و نقل آرد مورد نیاز نانوایان و تامین گندم کارخانه های آردسازی از مصوبات این نشست بود.
شرکت پشتیبانی امور دام استان اردبیل در این نشسست از توزیع 507 تن گوشت گوساله یخ زده ، 282 تن مرغ یخ زده به قیمت 9 هزار و 820 ریال ، 180 تن گوشت گوسفندی گرم ، 15 تن گوشت گوسفندی منجمد و 20 تن گوشت گوساله منجمد و 50 تن تخم مرغ از ابتدای مهر امسال تاکون در این استان خبر داد.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.