همزمان با دهه مبارک فجر، از ۷ عنوان کتاب مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل رونمایی شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مراسم رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که جای کتاب را هیچ چیز نمی‌گیرد، افزود: اگر زندگی را با کتاب تطبیق دهیم قطعاً حرکت‌ها و مسیر زندگی با تدبیر و موفقیت‌آمیز خواهد بود. 
مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه بیشتر کتاب‌های منتشر شده از سوی مرکز جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه‌های کشاورزی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و مدیریت است، اظهار کرد: تشکیل جهاددانشگاهی به عنوان  یکی از دستاوردهای با ارزش انقلاب اسلامی، منجر به ارائه خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی در کشور شده است. 
وی راه‌اندازی مرکز انتشارات را یکی از خدمات مهم جهاددانشگاهی استان اردبیل عنوان و تصریح کرد: امیدواریم جهاددانشگاهی به عنوان نهادی فرهنگی، رسالت‌های خود را به صورت ملموس در استان ارائه کند. 
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از انتشار ۸۱ عنوان کتاب علمی و دانشگاهی توسط مرکز انتشارات این واحد خبر داد و افزود: در سالجاری ۲۲ عنوان کتاب به چاپ رسیده و ۱۵ عنوان کتاب نیز در حال طی کردن مراحل داوری برای چاپ است. 
مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته در سال آینده ۴۰ عنوان کتاب در مرکز انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل منتشر خواهد شد، ادامه داد: در حوزه کشاورزی تاکنون ۲۶، علوم انسانی ۱۵، محیط زیست ۸، پزشکی ۸ و در حوزه اقتصادی ۴ عنوان کتاب در طی چند سال اخیر منتشر شده است. 
وی با اشاره به اینکه با هدف توسعه کتابخوانی، تاکنون ۱۰ مسابقه و ۷ برنامه ترویجی در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شده است، اضافه کرد: سعی خواهیم کرد در سال‌های آینده بیش از پیش در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان گام برداریم. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از ارائه خدمات چاپ و نشر کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی در مرکز انتشارات به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: در جهاددانشگاهی اردبیل کتاب‌های علمی آموزشی و دانشگاهی مولفان طی پروسه علمی مشخص و  بعد از داوری، انجام اصلاحات لازم و تایید وارد عرصه چاپ و نشر می‌ شود. 
در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ضمن تشکر از جهاددانشگاهی استان اردبیل در ایجاد زمینه و فرصت‌های مناسب برای محققان جهت چاپ و نشر کتاب اظهار کرد: باید فعالیت‌های زیرساختی و پایه‌ای برای ترویج کتاب و کتابخوانی در استان و کشور صورت گیرد. 
رباب عزیزخانی با بیان اینکه در کشور آن طور که باید به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه نمی‌شود، تصریح کرد: با بازنگری در حوزه آموزش و پرورش می‌توان در کنار تحصیل، سواد کتابخوانی را در افراد نهادینه کرد تا احساس نیاز به کتابخوانی در جامعه ایجاد شود. 
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان بسیار رضایت بخش و قابل قبول است، یادآور شد: کیفیت برنامه‌های آموزشی جهاددانشگاهی اردبیل بسیار مناسب بوده و نشان دهنده برنامه ریزی اثربخش این نهاد در این حوزه است.   عزیزخانی اضافه کرد: هیچ دلیل و توجیهی برای عدم استقبال از کتابخوانی وجود ندارد و باید برای گسترش و تقویت حوزه کتابخوانی در استان بیش از پیش تلاش شود تا ضمن صیانت از فعالیت مولفان، جایگاه کتاب ارتقا یابد. 
گفتنی است در مراسم رونمایی از 7 عنوان کتاب، مولفان توضیحاتی در خصوص کتاب‌های منتشر شده خود ارائه دادند و در پایان از آنها با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.