مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی، تبلوری عینی از الگوسازی انقلاب اسلامی برای رسیدن کشور به قله‌های رفیع علمی و پژوهشی جهان است. 
جواد فرخی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اردبیل با بیان این مطلب افزود: توجه به روند تکاملی و توسعه‌ای جهاددانشگاهی در سال‌های فعالیت خود نشان می‌دهد که کارنامه این نهاد در سه ساحت پژوهشی و تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی، برگرفته از انقلاب است. 
وی اظهارکرد: این نهاد با تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه‌ریزی فرهنگی- تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان در راستای مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور تلاش می‌کند. 
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: انجام تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی، ارائه خدمات علمی _ فنی در زمینه‌های مختلف، حمایت، تشویق و جذب پژوهشگران جوان و مستعد، برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط و امکانات لازم به منظور فراهم آوردن زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی بر مبنای شناخت و نیازهای تخصصی جامعه و همچنین مشارکت در ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال از برنامه‌هایی است که به توسعه فعالیت این نهاد در کشور کمک کرده است. 
فرخی با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی دستاوردها و موفقیت‌های جهاددانشگاهی و حاکم شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، اهداف این نهاد در کشور بهتر محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: تشدید تحریم‌های دشمنان انقلاب اسلامی بر علیه کشورمان، اهمیت مأموریت راهبردی نهادهای علمی پژوهشی مانند جهاددانشگاهی را دوچندان کرده است. 
وی ادامه داد: با بازنگری در اهداف و مأموریت‌ها و حفظ روحیه جهادی و فرهنگی جهاددانشگاهی می‌توان به دور از موازی کاری، اهداف انقلاب اسلامی در عرصه علمی و فناوری را بهتر تحقق بخشید. 
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، مهم‌ترین ویژگی متمایز کننده و برجسته جهاددانشگاهی از سایر نهادها را حاکمیت فرهنگ جهادی عنوان کرد و یادآورشد: جهاددانشگاهی از بدو تأسیس به دلیل مختصات زمانی، محلی برای تجمیع نیروی‌های خواهان استقلال و خودکفایی بوده است و در این 40 سال نیز همچنان روحیه استقلال‌طلبی خود را حفظ کرده و تبدیل به مأمنی برای محققین و پژوهشگران در سطح ملی شده است. 
فرخی با اشاره به اینکه پژوهشگران این نهاد انقلابی، توسعه و پیشرفت کشور را ارزش انسانی، اخلاقی و وظیفه میهنی می‌دانند، اضافه کرد: روحیه کمال طلبی در میان محققان و مدیران جهاددانشگاهی، این نهاد را تبدیل به نهادی خود راهنما در مسیر پرتلاطم توسعه کرده است. 
وی افزود: بیشتر فعالیت‌های دهه اول جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در حوزه فرهنگی و آموزشی بوده و با قرارگیری در نیمه‌های دهه دوم علاوه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی، در حوزه پژوهش نیز فعالیت‌های چشمگیری صورت پذیرفته که نشان از برنامه‌ریزی مناسب این نهاد برای رفع نیاز‌های استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های آن دارد. 
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه پزشکی با اولویت درمان ناباروری، کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی و فندق و گردشگری سلامت فعالیت می کند و اهداف خود را پیش می برد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.