معاون فرهنگی – سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما منکر ناکارآمدی در نظام اسلامی نیستیم چرا که همچنان در اخلاق عمومی و عدالت اجتماعی با آرمان انقلاب اسلامی فاصله داریم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی در مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دانشگاه‌ها نقش ماندگار در تربیت نسل بااصالت اسلامی و انقلابی دارند به طوری که توسعه دانشگاه اردبیل که به نام محقق و مقدس اردبیلی مزین شده در حقیقت حرکت در مسیر احیای مکتب اهل بیت و سیره شیعی است.
وی بزرگترین آثار انقلاب اسلامی را نوع نگاه راهبردی به عرصه علم و دانش و تربیت نسل‌های آینده برشمرد و خاطرنشان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری نهضت تولید علم به شایستگی رقم خورده است و ما در این 40 سال موفق شدیم در ردیف دانشگاه‌های تحول‌آفرین قرار گیریم که برخلاف دانشگاه‌های شکست خورده از جنبه های تعلیم و تربیت غفلت نکردیم.
معاون فرهنگی – سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بعد از 30 سال و با توسعه و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در فضای دانشگاه‌ها ما به سمت دانشگاه‌های نسل پنجم به عنوان دانشگاه متعهد و انسان‌ساز حرکت می‌کنیم تا در سایه تولید علم و دانش‌های جدید به تربیت انسان‌‌های متعهد همتی راستین داشته باشیم.
صالحی از دانشگاه به عنوان کانون توسعه و محور تحول در یک جامعه یاد کرد و افزود: دانشگاه‌های ما سعی می‌کنند تا بر محور منابع عقلی و وحیانی به تربیت و هویت‌بخشی جوانان کمر همت ببندند تا ما بر مدار آرمانخواهی و روحیه عزت‌طلبی بتوانیم حرکت‌های تاثیرگذاری را نظاره‌گر باشیم.
وی به مطالبه دانشجویان در تقویت روحیه انقلابی و کنار زدن نیروهای ناکارآمد اشاره و تصریح کرد: ما هر چند تا رسیدن به قله سعادت و عظمت در تحقق اهداف آرمانی اسلام فاصله داریم اما خوشحال هستیم که در این 40 سال در حوزه زنان مولفان و ناشران زبده‌ای را داریم که سعی می‌کنند آثار ارزشمندی را تولید کنند.
معاون فرهنگی – سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در برگزاری جشنواره‌های متعدد موسیقی و سایر هنرها به شکل معجزه‌گونه اشاره کرد و افزود: گله‌مندی اقشار مستضعف در عدم تحقق عدالت اجتماعی به جا و به حق است و ما در دهه پنجم انقلاب باید سرعت خود را در مسیر تحولات با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم افزون کنیم تا بخشی از اهداف و برنامه‌ها نتایج پرسود و ثمری را داشته باشد.
صالحی در پایان گفت: در عرصه‌های بین‌المللی نیز ما توانسته‌ایم الگوی بی‌نظیری را به سایر کشورها ارائه کنیم تا به دور از نظام لیبرال دموکراسی شهروندان این مناطق بتوانند از فضای معنوی و ارزشی اسلام و آموزه‌های دینی استفاده کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.