به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: برای اجرای این پروژه عظیم تاکنون با اذن مقام معظم رهبری 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق ذخیره ملی اختصاص یافته است.
وی افزود:با اجرای این شبکه آبیاری بزرگ 45 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه مغان به آبی تبدیل و میزان تولیدات کشاورزی آن یک میلیون تن افزایش می یابد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: با آغاز فعالیت این شبکه در منطقه میزان درآمد در هر هکتار با 22 برابر شده و از 200 هزار تومان به چهار و نیم میلیون تومان افزایش می یابد.
بهنامجو با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار خانوار از این پروژه بهره مند می شوند ،گفت: در کنار این اقدام و افزایش محصولات کشاورزی راه اندازی صنایع تبدیلی نیز در منطقه مغان با جدیت دنبال می شود .
استاندار اردبیل افزود: در حال حاضر 10 طرح صنایع تبدیلی در شهرستان های مشگین شهر ، پارس آباد و بیله سوار در شرف سرمایه گذاری بوده و اقدامات اولیه آنها به اتمام رسیده است.
وی توسعه باند فرودگاه پارس آباد از سال آینده را نیز یکی دیگر از اقداماتی دانست که به واسطه افزایش میزان تولیدات در منطقه اجرایی می شود.
بهنامجو به ساخت سدهای کوچک و بزرگ در استان اشاره کرد و افزود:سدهای کوچک بسیاری در استان ساخته شده ولی سد بزرگی تاکنون تکمیل نشده که تلاش می کنیم با اتمام مراحل مطالعاتی پایاب سد گیوی و سبلان این طرح ها را به اتمام برسد.
وی اظهار داشت : با اجرای این سدها جهش بزرگ اقتصادی در بین روستاییان استان ایجاد می شود که منجر به ماندگاری در روستاها و جلوگیری از مهاجرت خواهد شد.
بهنام جو گفت: بعد از استان شدن اردبیل که مولود انقلاب است 18 شهرک و ناحیه صنعتی در استان ایجاد شده و شش شهرک هم در حال اخذ مجوز است.
وی از افزایش 60 درصدی سرمایه گذاری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این افزایش بر مبنای آغاز فعالیت های سرمایه گذاران محاسبه شده است.
استاندار اردبیل با اشاره به مزیت های منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: زیرسازی های لازم در این منطقه انجام شده و اولین کارخانه بزرگ با واگذاری زمین مورد نیاز آن در زمینی به مساحت 28 هزار متر در حال اتمام است.
وی همچنین راه اندازی مناطق آزاد را کاری بزرگ در راستای گسترش سرمایه گذاری دانست و افزود: ایجاد منطقه آزاد اردبیل در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله رفع نقایص است که بعد از تصویب در مناطق گرمی ، پارس آباد و بیله سوار اجرایی می شود.
استاندار اردبیل از تلاش برای افزایش اشتغالزایی در استان خبر داد و گفت: سهمیه اشتغال در شهرستان ها مشخص شده و میزان اشتغال ایجاد شده برای هر شهرستان با ارائه کد ملی ثبت و رصد می شود.
وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال و تسهیل در روند اشتغالزایی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تشکیل شده که به بررسی مشکلات می پردازد.
بهنام جو از گسترش فازهای فعالیتی کارخانه های مختلف در استان خبر داد و گفت: نمونه آن آغاز فعالیت فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر است که در آینده نزدیک با حضور مسوولان ارشد کشوری فعالیت آن به صورت رسمی افتتاح و بیش از 400 نفر نیروی جدید در آن مشغول کار می شوند.
استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات انجام گرفته در شهرستان های مختلف استان فعالیت کارخانه هایی همچون کامیون سازی ، شیرآلات و صنایع تبدیلی مختلف را در راستای ایجاد اشتغال در استان ذکر و بیان کرد: در یک سال گذشته حدود 125 واحد تولیدی راکد استان فعالیت خود را از سر گرفتند.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.