به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز پنجشنبه در حاشیه بازدید اتباع آذری از این سفره نذری گفت: این سفره در جهت معرفی غذاهای سنتی و آداب، سنن و فرهنگ غنی کشور ایران و نیز ترویج جلوه هایی از مناسبت های مذهبی برای اتباع آذری برپا شده است.
نادر فلاحی بیان کرد: در 10 ماهه سالجاری یک میلیون و 170 هزار نفر از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که 700 هزار نفر آنها اتباع آذری بوده اند.
وی با اشاره به افزایش 63 درصدی تردد اتباع آذری در مرز بیله سوار نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: این افراد اغلب با هدف گردشگری گردشگری سلامت به استان اردبیل سفر می کنند و باید برای خدمات دهی مناسب به آنها در زمینه گردشگری سلامت، تردد آنها ساماندهی شود.
وی با بیان این که در این زمینه برنامه های خوبی برای سال آینده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل پیش بینی شده است، گفت: شهرستان مرزی بیله سوار ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت دارد که لازم است توجه ویژه ای به آن شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: هتل سه ستاره کوثر در شهرستان بیله سوار نیز در راستای ساماندهی مسافران و گردشگران سلامت در شمال استان در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری رسیده و افتتاح شد.
شهرستان بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و دارای گمرک گمرک فعال و شبانه روزی است.
روزانه حدود سه هزار مسافر و گردشگر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان برای انجام امور تجاری، گردشگری، زیارت و درمان تردد می کنند.
1905/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.