همزمان با دهه فجر و با حضور مسئولان کشوری و استانی موسسه خیریه حضرت باب‌الحوائج ابوالفضل (ع) با ظرفیت پذیرش 275 نفر معلولان در اردبیل به بهره‌‌برداری رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، این موسسه خیریه در سالجاری 48 نفر پذیرش و 9 نفر ارجاع از مراکز زیرمجموعه داشته که با ظرفیت 375 نفر در خدمت جامعه بهزیستی خواهد بود.
در مراسم افتتاح این موسسه مدیر کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: این مرکز فاز دوم مرکز نگهداری حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل است که در زیربنای 6 هزار مترمربع در 4 طبقه و 20 اتاق ساخته و تحویل مددجویان بهزیستی شده است.
بهزاد ستاری با اشاره به اینکه این مرکز از محل مشارکت‌های مردمی ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ما این مرکز را با 10 میلیارد تومان احداث کردیم که برای تجهیز آن به 8 میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است.
وی یادآور شد: موسسه خیریه باب‌الحوایج ارردبیل شامل بخش‌های کاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی و شنوایی سنجی، درمانگاه و داروخانه است به طوری که این مرکز کامل‌ترین مرکز نگهداری شمالغرب کشور محسوب می‌شود.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به رویدادهای مناسب بهزیستی در سالجاری اشاره کرد و گفت: ما امسال موفق شدیم 9 هزار پشت نوبتی را که از سال‌های گذشته در انتظار دریافت مستمری بودند را جذب کنیم که در کنار آن افزایش بیش از سه برابری مستمری مددجویان بهزیستی برای ما موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.
ستاری دو اقدام مناسب بینایی و سنجی و شنوایی سنجی را در سالجاری یادآور شد و تصریح کرد: در بینایی سنجی ما امسال موفق شدیم 75 هزار کودک را تحت پوشش طرح بینایی سنجی ببریم که 95 درصد جامعه هدف ما را شامل می‌شود.
وی همچنین به اجرای طرح شنوایی سنجی برای 23 هزار نوزاد نیز اشاره کرد و افزود: در طرح شنوایی سنجی 97 نفر با افت شنوایی تشخیص داده شد که با ارجاع به مراکز درمانی از ناشنوایی حتمی آنها در سنین بزرگسالی پیشگیری کردیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت 5 مرکز شبانه‌روزی خدمات بهزیستی  در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: 18 طرح بهزیستی به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی با 8.5 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.
ستاری همچنین از افتتاح سه پایگاه سلامت اجتماعی در حاشیه شهرها و دو مجتمع خدمات بهزیستی در شهرهای اصلاندوز و اسلام‌آباد پارس‌آباد خبر داد.
 
وزارت دنبال تقویت مشارکت‌های مردمی است
در ادامه این مراسم معاون امور پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تقویت مشارکت‌های مردمی و افزایش روحیه کار جمعی هستیم، اظهار کرد: ساخت مراکز و موسسات خیریه نشانگر روحیه بالای ایثار و روحیه نوع دوستی ملت ایران است.
میرهادی رومیانی با بیان اینکه اردبیل با سابقه تاریخی خود محور معرفت و خدمت‌رسانی و کمک به همنوعان است، گفت: ساخت مجتمع‌هایی در راستای ساماندهی معلولان در واقع برداشتن باری از دوش جامعه است و ما قدر این خیرین را می‌دانیم.
وی سیاستگذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تقویت مشارکت مردمی اعلام کرد و گفت: خوشحالیم از جانب خیرین و بخش خصوصی سرایی گشایش یافته است که سبب می شود فرهنگ مردم دوستی در استان گسترش یابد.
همچنین رومیانی در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری اردبیل که همراه با تحویل نرده‌بان 56 متری شهرداری اردبیل بود، بیان کرد: ما روحیه تعاون و کار جمعی را به شایستگی در اردبیل مشاهده کردیم که این روحیه تعاونگری باید به همه استان‌های کشور به عنوان یک الگو صادر شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.