به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حجت الاسلام کریم اسدی در جلسه شورای اداری خلخال
افزود: قابلیت های گردشگری منطقه و همجواری با چهار استان کشور،اجرای طرح های گردشگری با بهره گیری از روحیه جهادی مدیران اجرایی استان و شهرستان می تواند اقتصاد منطقه را متحول و از پدیده مهاجرت و کاهش جمعیت جلوگیری کند.
وی با بیان عقب ماندگی های این شهرستان، از تلاش استاندار اردبیل در جبران کوتاهی های صورت گرفته در گذشته افزود:بازدید چهار باره از پروژه راه سازی خلخال به منجیل در کمتر از 11 ماه و توجه به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار حاکی از اعتقاد استاندار به توسعه متوازن مناطق مختلف استان به همراه رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات است.
او گفت:در حالی که این منطقه سرشار از نیروی انسانی تحصیل کرده است ولی به دلیل نبود زمینه کار بسیاری از این سرمایه های انسانی جذب مناطق دیگر شده و خود شهرستان از نیروهای دست پروده خود بی بهره مانده است.
اسدی اظهار داشت: اگر بین مشوق های اعلام شده برای حمایت از سرمایه گذاران مناطق برخوردار ومحروم کشور وجود نداشته باشد انگیزه ای برای سرمایه گذاری در مناطق محروم و کم برخودار استان در بین سرمایه گذاران بخش خصوص وجود نخواهد داشت و آنها به دلیل استفاده از امکانات مناسب مرکز استانها و مناطق برخودار را به سایر مناطق ترجیح خواهند داد.
حجت الاسلام اسدی گفت:در حالی که بخش زیادی از مساحت این شهرستان زیر مدیریت حفاظت محیط زیست بوده و تخصیص آب تولیدی منطقه نیز به سختی امکان پذیر است نمی توان از منطقه انتظار توسعه در بخش کشاورزی و دامداری داشت.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.