معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت: در سالجاری بیش از 95 درصد تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید منجر به اشتغال مولد شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی اصحابی در سفر به شهرستان نیر و در آئین افتتاح 34 طرح صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان اظهار کرد: ما معتقدیم پول‌پاشی و توزیع پول ایجاد اشتغال نمی‌کند بلکه باید پشت هر تسهیلاتی که از سوی متقاضی دریافت می‌شود فکر تولید شغل و ایجاد اشتغال باشد تا بتوانیم در راستای پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید هدفمند حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام بر ایجاد اشتغال جوانان تاکید داشتند و صندوق کارآفرینی امید با احصای حسیاست ایشان در بکارگیری جوانان و نیروی انسانی زبده وارد عمل شده و فرصت پرداخت تسهیلات را فراهم کرده است.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت: از 22 میلیون نفر روستایی 800 هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام کرده‌اند که با همت و تلاش نمایندگان بعد از چکش‌کاری‌های انجام شده در مجلس این آماده پرداخت این تسهیلات به اقشار کمتربرخوردار روستایی شدیم.
اصحابی از پرداخت 1.5 میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و بیان کرد: 48 هزار طرح در نوبت اول پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با تائید 21 هزار طرح مصوب یک هزار و 50 میلیارد تومان پرداخت کردیم.
وی با اشاره به اینکه در منابع داخلی 30 درصد افزایش را شاهد هستیم، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم 53 هزار فرصت شغلی جدید در روستاها ایجاد شود.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 950 طرح اشتغالزایی صندوق کارافرینی امید با ایجاد اشتغال 16 هزار نفر با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان افتتاح شده که با این برنامه‌های توسعه‌ای ما انقلابی را در اقتصاد روستاها شاهد خواهیم بود.
اصحابی با تاکید بر اینکه غفلت از اشتغال روستایی سبب بروز آسیب‌های متعددی می‌شود و ضروری است تا استعدادها و نیازهای جوانان روستایی احصاء شود، اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در کشور با هدف تامین این نیاز وارد عمل شده چرا که ما روستاها را کانون تولید می‌دانیم و بر همین اساس هرگونه توسعه در روستاها را مطلوب و موثر در ماندگاری آنها در این مناطق و همچنین بهبود کیفیت زندگی تلقی می‌کنیم.
وی اشتغال و توسعه روستایی را از اهداف اصلی کارگزاران نظام در این برهه حساس اقتصادی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه 95 درصد تسهیلات اعطایی برای مشاغل منجر به تحقق اشتغال شده و هیچ انحرافی از این تسهیلات را شاهد نبودیم.
 
مطالعه 30 هزار روستا از نظر توانمندسازی و ایجاد اشتغال
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید در بخش دیگری از سخنان خود از مطالعه 30 هزار روستا با هدف ایجاد صندوق‌های خرد خبر داد و بیان کرد: ما روستائیان را حافظان امنیت اقتصادی و غذایی جامعه می‌دانیم و بر همین اساس در روستاها و با هدف توانمندسازی مردان و زنان روستایی صندوق خرد زنان و صندوق‌های همیار روستا را ایجاد کردیم تا در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گامی اساسی و مثبت برداشته شود.
وی از راه‌اندازی بیش از یک هزار صندوق خرد روستایی در سطح کشور همسو با سیاست‌های توانمندسازی روستائیان خبر داد و خاطرنشان کرد: ما نقش روحانیون را در تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و روشنگری خدمات کارگزاران نظام مهم ارزیابی می‌کنیم و معتقدیم در جا روحانی محل و امام جماعت وارد عمل شده مردم بهتر توانستند راه توسعه و پیشرفت را در پیش بگیرند.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه 60 درص منابع در حوزه کشاورزی پرداخت شده است، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا روستائیان با ورود به بحث‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی خود را به صورت خام‌فروشی از منطقه خارج نکنند و ضروری است با راه‌اندازی واحدهای تبدیلی اشتغال پایدار و مولد را در مناطق خود ایجاد کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.