محمد اهلی روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بر نقش مهم و برجسته خوشه های کسب و کار در توسعه صنعت استان تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای توسعه خوشه های کسب و کار و حمایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اجرا شده و مطالعات و امکان سنجی انجام 6خوشه صنعتی دیگر در دست اقدام می باشد.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی به دنبال برطرف نمودن موانع پیش روی تولید در استان هستیم که ایجاد و توسعه خوشه های صنعتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان محسوب می شود.
وی هدف از انجام خوشه های کسب و کار را تقویت ارتباط، شبکه سازی و همکاری اعضای خوشه صنعتی با یکدیگر دانست و گفت: برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار با بهره‌مندی از تجربه کشورهای توسعه یافته در کشور پایه ریزی شده و تاکنون نیز دستاوردهای موفقی داشته است و با ایجاد خوشه های صنعتی، فعالیت بنگاه های اقتصادی در کنار هم تجمیع شده و باعث بهره مندی از خدمات یکدیگر می شود.
سرپرست شرکت شهرک‌ های صنعتی استان اردبیل گفت: پنج شهرک و ناحیه صنعتی این استان برای اجرای طرح ها و برنامه های مناسب به بخش خصوصی واگذار شده است.
اهلی افزود: کم کردن تصدی‌ گری دولت و تحقق اصل 44 قانون اساسی اصلی‌ ترین هدف از واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ ها و نواحی صنعتی به صنعتگران و سرمایه گذاران است.
وی اظهار داشت: مصوبات بسیار ارزشمندی در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور از جمله اختصاص بخشی از درآمد حاصل از مالیات ارزش افزوده به شرکت های خدماتی پیش بینی شده و امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد افزایش توان مالی شرکت های خدماتی برای ارائه خدمات هر چه بهتر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان باشیم.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل همچنین گفت: شرکت‌ های خدماتی با افزایش کیفیت خدمات ارائه ‌شده به صنعتگران می توانند زمینه رضایت مندی هر چه بیشتر آنها را فراهم نموده و به ایجاد بستر مناسب جهت رشد سرمایه گذاری های جدید در استان کمک کنند.
16 شهرک و نواحی صنعتی در استان اردبیل فعال است.
7110 / 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.